Obchvat Jarošova se rýsuje, dva mosty odlehčí přetíženému centru

Obchvat Jarošova se rýsuje, dva mosty odlehčí přetíženému centru
Foto: Zlínský kraj  /  Deklaraci o spolupráci na přípravě obchvatu podepsali starostové Stanislav Blaha, Martin Zábranský a Radim Doležel, náměstek hejtmana Zlínského kraje (uprostřed).
Staré Město, Uherské Hradiště Zprávy 23 / 11 / 2022

Silnice v centru Uherského Hradiště a Starého Města už nečelí nadměrné dopravní zátěži, dnes se totiž otevřel obchvat Jarošova, o kterém místní sní už několik let... Sci-fi? Kdepak, realita blízké budoucnosti! Přemostění přes řeku Moravu, které spojí místní část s budoucí dálnicí D55 ve Starém Městě, opravdu nabírá konkrétní obrysy.

I když... zatím jen na papíře. Výstavbu přeložky silnice II/497 posvětila města a Zlínský kraj podpisem deklarace o spolupráci na přípravě a realizaci dopravní stavby, která odlehčí přetížené silniční tepně od Bílovic. Její kapacita je naplněná, do centra v průměru denně najíždí více než 15 tisíc vozidel.

„Silniční propojení mezi Jarošovem a dálnicí D 55 je nezbytně nutné, doprava nestíhá, kolabuje. Ve špičkách se tvoří dlouhé kolony od hlavní křižovatky až po Jaktáře. Z dopravního průzkumu navíc vyplývá, že deset procent vozidel, která do města od Zlína najíždějí, jsou kamiony,“ komentoval situaci Stanislava Blaha, starosta Uherského Hradiště. „Pět kilometrů dlouhý obchvat odkloní významnou část tranzitní dopravy z center měst a uleví místním řidičům i obyvatelům,“ doplnil Radek Doležel, náměstek hejtmana Zlínského kraje pro dopravu.

Se stavbou počítají platné územní plány, začne v místě nově situované okružní křižovatky v Jarošově a vyústí na ulici Východní ve Starém Městě. „Od původní trasy se odkloní směrem k řece Moravě v místě stávající křižovatky v průmyslové zóně Jaktáře, po novém mostě překlene řeku, v souběhu s protipovodňovou hrází projde volným územím po katastru Starého Města, dalším mostem překlene Baťův kanál a napojí se na ulici Východní,“ nastínil očekávanou trasu obchvatu Blaha.

Zlínský kraj se postará o zpracování studie proveditelnosti projektu, města pak v návaznosti na konečnou podobu trasy případně zajistí změny územních plánů. „U projektové dokumentace předpokládáme společný postup všech tří stran, které se rovněž zavázaly úzce spolupracovat při řešení majetkoprávních vztahů a podílet se na společném financování,“ dodal Jan Vandík, mluvčí Zlínského kraje.

Tagy článku

TOPlist