Obchvat všem vlastníkům pozemků nevoní

Obchvat všem vlastníkům pozemků nevoní
Kněžpole Zprávy 19 / 02 / 2010

Obchvat do průmyslové zóny v Kněžpoli dostává vážné trhliny. S naprojektovanou trasou totiž nesouhlasí vlastníci některých dotčených pozemků, což radním přidělává vrásky na čele. A jestli s nimi nenajdou společnou řeč, kolonám nákladních aut pod okny rodinných domů hned tak neodzvoní.
Na vzniklé trable už si samozřejmě posvítila obecní rada. Její závěr? Starosta má za úkol zajistit s projektantem úpravu trasy obchvatu, aby pozemky nesouhlasících vlastníků pozemků byly dotčeny co nejméně. „Očekávám jisté potíže, to je bez diskuze. Těžko najdeme bezproblémové řešení, ale obchvat Kněžpoli jednoznačně uleví, takže stále věřím ve společné východisko. Od několika vlastníků dodnes nemáme žádné stanovisko, kladné ani záporné, což je rovněž problém,“ vysvětlil Zdeněk Gajdošík, starosta Kněžpole. K zahájení územního řízení je totiž nutný předběžný souhlas všech majitelů, některým se však nelíbí ani nabízená cena 50 korun za metr čtvereční. „Jde o běžnou cenu při výkupu pozemků na stavbu komunikace. Ale zatím jsme stále ve fázi jednání,“ nehází flintu do žita starosta.
Obchvat do průmyslové zóny je však podle obyvatel, kterým pod okny jezdí denně desítky těžkých nákladních vozidel, nutností. Zvyšující se hustota provozu se totiž výrazně podepisuje pod stav silnice, ale ohrožuje i jejich bezpečnost. „Větší nápor náklaďáků je směrem od Bílovic, ale ani z druhé strany to není žádný med. Zkrátka je dobře, že se obchvat chystá. Už kvůli bezpečnosti, protože sjezd do Uh. Hradiště svádí k rychlejší jízdě,“ uvedl před časem kněžpolský František Kučera. A odklonit těžkou dopravu je jednou z obecních priorit. „Vždyť doprava za poslední roky výrazně vzrostla a komunikace nejsou na podobnou zátěž stavěné. A hlavně trpí lidé bydlící podél,“ zdůraznil Gajdošík.
Se zhruba půldruhého kilometru dlouhým obchvatem už počítá i nový územní plán Kněžpole, který dokonce průmyslovou zónu rozšiřuje, čili nabízí možnosti pro další výrobní subjekty. Počet projíždějících náklaďáků se tak ještě v budoucnosti zvýší. „Když se s majiteli dotčených pozemků bez zbytečných průtahů domluvíme na prodeji, do dvou let se může obchvat proměnit v realitu,“ je přesvědčený starosta.
Obchvat si podle předběžných propočtů vyžádá asi šestnáct milionů korun, takže další podmínkou výstavby je získání dotace z Evropské unie.

autor: PETR ČECH
TOPlist