Obyvatelé si vynutili návrat zrušené zastávky

Obyvatelé si vynutili návrat zrušené zastávky
Foto: ilustr. web
Uherský Brod Zprávy 06 / 12 / 2016

Letos v červnu zrušená autobusová zastávka v brodské ulici Na Chmelnici se bude znovu vracet na své původní místo. Rada města nakonec ustoupila dvojímu tlaku, který na ni obyvatelé vyvinuli. O návrat zastávky na znamení bojovali nejprve žádostí adresovanou místostarostovi Janu Hrdému, minulý měsíc si pak o návrat řekli na veřejném fóru. Město na něm vyzvalo obyvatele, aby se zapojili do tvorby chystaných investic a plánování, což se v případě obnovení zastávky naplnilo vrchovatě.
„Boj obyvatel z ulice Na Chmelnici se nakonec dostal mezi top 10 priorit města,“ sdělila Elen Sladká, mluvčí Uherského Brodu. „Radní v závěr listopadu rozhodli o návratu s tím, že vyvinou snahu o návrat v co možná nejkratším termínu. Ten ještě není znám, vzniknout musí nejdříve projekt, jistý čas si vyžádá i stavební řízení,“ dodal starosta Patrik Kunčar.
Návrat zastávky by se podle starosty mohl uskutečnit v rámci třetí etapy obnovy komunikace Na Chmelnici, která je v plánu v novém roce. Zastávka byla před letními prázdninami zrušena proto, že k další vede krátká vzdálenost (zhruba 200 metrů, pozn. autora).
V průběhu nadcházejícího roku mají vzniknout dvě nové zastávky také poblíž České zbrojovky. Město se s jejím vedením už dohodlo na tom, že jednu zastávku vybuduje z vlastních zdrojů radnice a druhou uhradí zbrojovka. Každý by tak měl zaplatit odhadem 1,2 milionu korun. I zde zatím platí, že se o termínu stavby rozhodne později.
Co je ve městě vidět už dnes, to je celkem 24 nových autobusových zastávek, které zaplatil Program švýcarsko-české spolupráce (18,5 milionu). „Nainstalovaly se moderní prosklené nové přístřešky, zastávky tak mají přibližně jednotnou podobu. Předláždily se i zálivky a obruby jsou dnes nainstalované tak, aby vyhovovaly požadavkům na bezbariérovost a aby k nim mohl zajíždět nízkopodlažní autobus. Navíc se předláždily i přístupové chodníky a nasvětleny jsou navazující přechody pro chodce,“ přiblížil starosta Kunčar.
A jak je možné, že Švýcaři pomohli po stavbě dopravního terminálu i vzniku zastávek? Projekt terminálu měl původně včetně podílu Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) stát asi 140 milionů korun. Výběrovým řízením se však podařilo částku o 40 milionů korun snížit. Peníze se tak mohly po souhlasu švýcarské strany použít v navazujících projektech.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace