Odstěhují se kvůli dopravě?

Odstěhují se kvůli dopravě?
Kunovice Zprávy 07 / 08 / 2009

Iniciátor petice v Kunovicích označil postup silničářů za zbytečně zdlouhavý

Doprava v Kunovicích houstne, obyvatelé denně čelí náporu třiceti tisíc automobilů, což má za následek nesnesitelný hluk, zápach a dokonce praskající zdi i stropy rodinných domů! A lidé se zlobí, že jejich volání S.O.S. nemá patřičnou odezvu. Dopravní opatření se prý připravují stejně rychle jako auto jedoucí se zataženou ruční brzdou...
„Už nevidím jiné řešení než se odstěhovat. Obchvat je hudbou daleké budoucnosti a oprava hlavního tahu jej ještě více zkapacitní. Silniční tepna nám pod okny zkrátka povede dál a my jsme její obětí,“ postěžoval si Jaroslav Navrátil, jeden z iniciátorů petice, pod níž se podepsalo 1 242 obyvatel.
Jejím cílem bylo upozornit na alarmující dopravní situaci a probudit z hlubokého spánku zodpovědné orgány. „Radnice i kraj se sice snaží, ale na silničáře nemají takové páky. Jejich postup je zdlouhavý, priority asi mají jinde, Kunovice je netrápí, což nám jejich zástupci ostatně dali najevo na červencové schůzce,“ krčí bezmocně rameny Navrátil.
Poslední jednání u kulatého stolu skutečně nepřineslo nic nového, jen se jako na kolovrátku omílaly plány silničářů, které už u Olšavy dobře znají. Jako první se stavební práce rozjedou na silnici od hlavní křižovatky na Ostrožskou Novou Ves. „Stavba vypukne na podzim, hned jak se zprůjezdní Bučovice,“ potvrdil Jiří Vařecha, starosta Kunovic. Jenže zbývající dvě akce - zlepšení průjezdnosti vytvořením odbočovacích pruhů od Hypernovy po hlavní křižovatku a západní obchvat Kunovic (přivaděč, který propojí silnici I/50 a I/55 - pozn. autora) - jsou stále ještě v plenkách.
„Realizace zkapacitnění silnice je v itineráři nejdříve na sklonku příštího roku, obchvat je však otázkou osmi až deseti let,“ reprodukuje slova silničářů Vařecha, který se stížnostem obyvatel vůbec nediví. Ostatně i zastupitelstvo a Zlínský kraj se jednoznačně ztotožnily s požadavky petice. „Snaze lidí o co nejrychlejší řešení tíživé dopravní situace rozumíme, ale je třeba si uvědomit, že možnosti zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic končí v okamžiku požadavku na přidělení finančních prostředků ze státního rozpočtu,“ podotkl Pavel Kavan z odboru dopravy a silničního hospodářství Zlínského kraje, který bok po boku s radnicí „tlačí na pilu“. A využívá i služeb poslanců a senátorů. „Už brzy se snad Kunovicím aspoň částečně odlehčí, na podzim totiž odzvoní uzavírce Bučovic i Moravského Písku. Ale další postupné kroky a realizace dopravních opatření jsou odvislé od možností státního rozpočtu,“ doplnil Kavan.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace