Odzvoní kolapsům na 26. dubna, radnice postaví most přes trať a kruhový objezd

Odzvoní kolapsům na 26. dubna, radnice postaví most přes trať a kruhový objezd
Foto: Vizualizace Město Uherský Brod  /  Mostní konstrukce překlene železnici a spojí ulice U Porážky a Pod Valy.
Uherský Brod Zprávy 06 / 10 / 2021

Dopravní investici za více než čtvrt miliardy korun posvětili zastupitelé v Uherském Brodě. Když radnice dosáhne na státní dotaci, postaví 236 metrů dlouhý most přes železnici, který spojí ulice U Porážky a Pod Valy, čímž výrazně odlehčí kolabující dopravě na nejfrekventovanější ulici 26. dubna.

„Už léta hledáme alternativní trasu pro mimoúrovňové překlenutí železnice, která rozděluje město a tvoří dopravní bariéru. A dnes máme konečně jasno, ve vytipovaném koridoru k realizaci totiž zvládneme vykoupit veškeré potřebné pozemky,“ informoval Jan Hrdý, místostarosta Uherského Brodu.

Aktuálně je možné přejet železnici pouze v ulici 26. dubna. Když jede vlak a závory spadnou, tvoří se hlavně ve špičce dlouhé kolony a doprava doslova kolabuje. „Řidiči někdy za volantem opravdu zažívají muka, kritický je často i výjezd z Vlčnovské. Obchvat situaci paradoxně ještě zhoršil,“ tvrdí Kamil Suchý. Radnice však nepostaví mimoúrovňovou křižovatku na 26. dubna, ale o nějakých 700 metrů dál směrem na západ.

Skoro 240 metrů dlouhý most překlene železnici a spojí ulici U Porážky s Pod Valy. „Vybudujeme zbrusu novou silnici, která povede od křížení ulic Vazová, Vlčnovská, U Porážky (za řekou Olšava u vjezdu do města od Vlčnova - pozn. autora), kde vyroste nový kruhový objezd, dále ulicí U Porážky a estakádou přes železnici až k současnému parkovišti v ulici Pod Valy,“ nastínila plánovanou trasu Elen Sladká, mluvčí uherskobrodské radnice. Součástí plánů je rovněž nový sjezd do ulice Vazová s následným podjezdem pod most směrem k Raciole a nákladové rampě i manipulační koleji vlakového nádraží. „Most potěší nejen řidiče, ale i cyklisty a pěší. Rozšíření mostu už nehraje v nákladech takovou roli,“ poznamenal Hrdý s tím, že mostní konstrukce počítá s možnou elektrifikací železniční tratě. Vystoupá tak do výšky 7,5 metru.

Odhadované náklady dosahují hranice 260 milionů korun. „Skutečné náklady se však mohou výrazně lišit, nereflektují totiž aktuální situaci na stavebním trhu. A jaká bude v době realizace, to je jako věštit z křišťálové koule,“ poznamenal místostarosta. Tak či tak, radnice se neobejde bez dotace, nejreálněji se jeví finanční injekce od Státního fondu dopravní infrastruktury. „Už proběhla prvotní jednání, uvidíme, můžeme dosáhnout až na 80 procent nákladů. Z rozpočtu ani úvěru projekt každopádně neutáhneme,“ zdůraznil Ferdinand Kubáník, starosta Uherského Brodu, který má na stole zatím pouze záměr. Do boje o dotaci se radnice pustí až se stavebním povolením v ruce, odhadem na jaře příštího roku.

Tagy článku

TOPlist