Opravu brzdí výkup pozemků

Opravu brzdí výkup pozemků
Foto: fab  /  Nádražní budovu včetně nástupiště čeká náročná rekonstrukce.
Uherský Brod Zprávy 18 / 12 / 2010

Megastavba brodské lávky pro pěší, která lidem slouží už od září, byla jen jednou ze tří etap proměny místního nádraží a jeho okolí. Další desítky milionů se tady začnou investovat v novém roce. Především okolí nádraží se má změnit k nepoznání. K demolici jsou odsouzeny nevzhledné okolní budovy, které nahradí nové parkovací plochy a přestupové terminály. Radnice však přiznává potíže s výkupy některých pozemků, což může způsobit komplikace.
„Současný stav budovy není dobrou vizitkou ani pro majitele, tedy České dráhy, ani pro město. Budova se navíc z větší části ani nevyužívá. Proto město přistupuje na možnost rekonstrukce a využívání části prostor pro nezbytné zázemí nového dopravního terminálu,“ vysvětlil Robert Vráblík, vedoucí brodského odboru investic. Město právě vyjednává s ČD i autobusovým dopravcem detailní podmínky rekonstrukce a stěhování. „Předpokládáme, že se na akci bude podílet více investorů. Například České dráhy by měly zainvestovat opravu své části. Původně nám sice chtěly celou budovu prodat, ale to nám nepřišlo jako dobrý nápad. Správa železniční a dopravní cesty má zase připravené desítky milionů na kompletní rekonstrukci nástupiště,“ dodal starosta Patrik Kunčar.
Radní chtějí, aby práce zaplatily dotace. Ale ze kterých fondů, to zatím netuší. Regionálnímu operačnímu programu, ze kterého se doposud čerpalo nejvíce, totiž docházejí přidělené finance. V úvahu tak nejvíc připadají takzvané Švýcarské fondy. Z těch lze do konce roku 2012 získat 1,7 miliardy korun. Příležitost je velká, neboť  v rámci České republiky mají přednost projekty z moravských krajů. „U těchto fondů máme velkou šanci uspět, protože náš projekt je na pozici prvního náhradníka,“ upozornil Kunčar.
V současné době se pracuje také na úpravě projektu dopravního terminálu. Vrásky na čele však úředníkům působí problémy s výkupem pozemků pro nová parkoviště. Jedno vznikne u Racioly na místě, kde dříve stály Stavebniny. Podle starosty je to však daleko a navíc zde budou parkovat spíše autobusy.
„Možnost parkování musí být v bezprostřední blízkosti nádraží. Několik míst se získá posunutím silnice. Další pak vzniknou na místě současné tržnice,“ doplnil starosta. Tržnice je zase na pozemku Českých drah, které chtějí pozemek městu dlouhodobě pronajímat. Stále však není dořešen osud bufetu Pod lipou. „Pokoušíme se dojednat odprodej tohoto místa. Je to nejvhodnější umístění pro parkoviště. Mohlo by zde vzniknout až třicet stání,“ řekl Kunčar. Broďané se však nemusí obávat, že by modernizací přišlo nádraží o svůj historický háv. „Podoba, alespoň ta vnější, se bude velmi blížit té historické. Samozřejmě zbavené, pokud možno, všech „nánosů“ doby nedávno minulé,“ zakončil vedoucí odboru investic Robert Vráblík.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace