Pacienti se mění v hrubiány, ale špitál si ochranku nenajme

Pacienti se mění v hrubiány, ale špitál si ochranku nenajme
Foto: ilustr., web
Uherské Hradiště Zprávy 20 / 02 / 2014

Stoupající agresivita pacientů přidělává hluboké vrásky vedení Uherskohradišťské nemocnice. Personál totiž na jejich řádění nezřídka doplatí nepříjemným zraněním. Incidenty se převážně odehrávají v ambulancích traumatologie a interny, ale občas dokonce přímo na odděleních.
„Nejčastěji jde o lidi pod vlivem alkoholu nebo drog. Ale bohužel agresivita stoupá i u běžných pacientů, kteří ve stresových situacích vulgárně nadávají personálu a někdy se dokonce uchýlí k fyzickému napadení,“ říká Hana Šantavá, vedoucí staniční sestra traumatologického oddělení. „Myslím si, že příčinou agresivity a bezohlednosti pacientů je i jakási frustrace společnosti. A mnozí si ji vybíjejí tam, kde jim nehrozí žádné postihy a sankce,“ soudí Petr Sládek, ředitel Uherskohradišťské nemocnice.
Poslední případ nepotřebuje komentář. Agresivní pacient interny vyhrožoval skokem z okna. Když se jej sestra snažila uklidnit a zadržet, skončila s modřinami a škrábanci po celém těle. „A nedávno napadl opilý pacient dokonce policistu a známý je i případ sanitáře, který chtěl v čekárně interní ambulance zabránit opilému pacientovi v rozbíjení dveří a na svou snahu doplatil zlomenou rukou,“ připomněla Dana Lipovská, tisková mluvčí. Pacienti se podle psycholožky nemocnice Marty Beníčkové výbuchy zlosti často vyrovnávají se zdravotními neduhy, ať už vlastními nebo svých blízkých. „V ambulancích je také zvýšený počet depresivních osob, které mezi řádky často vysílají zlostné signály. A deprese s potlačenou a neuvědomovanou zlostí často souvisí,“ dodává Beníčková.
Uherskohradišťská nemocnice v minulých letech najímala kvůli bezpečnosti personálu i pacientů soukromou bezpečnostní službu. Jelikož ale nešlo o levnou záležitost, bývalé vedení od zaběhlé praxe upustilo. „Aktuálně o obnovení ochranky na odděleních neuvažujeme,“ uvedl ředitel Petr Sládek, který apeluje na návštěvníky a pacienty, aby si uvědomili, že personál dělá maximum k jejich spokojenosti. „Všichni si uvědomují, že nemocný má právo na stres, ale to jej neopravňuje k agresivitě. Za jeho zdravotní problémy personál nemůže. Na druhou stranu si uvědomujeme, že i přetížený a unavený personál se někdy nechová stoprocentně, ale děláme maximum, aby to tak bylo,“ dodal Sládek.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace