Petice Olšava: Řešení je zatím v nedohlednu

Petice Olšava: Řešení je zatím v nedohlednu
Foto: ilustr.
Uherský Brod Zprávy 10 / 08 / 2012

Do nezáviděníhodné pozice se dostali brodští radní. Mají totiž rozhodnout o definitivní podobě dopravního řešení na sídlišti Olšava. Jenže... Na Olšavě už nějakou dobu řinčí zbraně. Zatímco jedna skupina obyvatel si dnešní zjednosměrnění ulice Dělnická chválí - mimochodem toto řešení podporuje i poradní orgán komise Olšava -, jiná skupina požaduje prostřednictvím petice Olšava návrat původního stavu. Tedy provoz oběma směry. Pod tento požadavek se podepsalo více než 250 obyvatel sídliště. Radnice svolala veřejné jednání, kde se mělo rozhodnout. Účast byla poměrně velká. Na sedm desítek lidí však společnou řeč nenašlo a jednání se místy měnilo ve festival argumentů, protiargumentů, hádek i osočování. Přesto by mělo dojít k několika dílčím úpravám.
„O změně dopravního řešení na tomto sídlišti se začalo řádně diskutovat v roce 2004. I v anketě v roce 2008 občané jednoznačně požadovali zklidnění situace. Na prvním místě požadovali snížení rychlosti na 30 km v hodině a také zjednosměrnění některých ulic. Odmítáme, že bylo rozhodnuto nekompetentně a od stolu. Také rozhodně nerozpustíme komisi Olšava, jak požadují autoři petice. Musíme najít kompromis, ani jedno řešení nebude vyhovovat všem,“ sdělil Jan Hrdý, brodský místostarosta.
„Podle nás toto řešení přineslo jen více zmatků, žádné zklidnění. Řada řidičů sídliště několikrát objíždí, což dříve nemuseli. Máme zjištěno, že v Uh. Brodě je dalších dvacet ulic, které jsou frekventovanější, užší, a přesto v nich nikdo o jednosměrném provozu neuvažuje. Na toto řešení, které vyhovuje obyvatelům ulice Dělnická, doplácí lidé z dalších ulic,“ prohlásil Radek Výmola, člen petičního výboru. Signatářům petice se také nelíbí, že jednosměrku musí respektovat i cyklisté. Požadují proto místní úpravu „neplatí pro cyklisty“.
„Některé argumenty rada uznala a navrhujeme dvě dílčí změny. Druhá část ulice Dělnická bude opět obousměrná a instaluje se značka zákazu stání v ulici Polní,“ doplnil Hrdý.
Radní pak signatařům petice sdělili, že návrat do původního stavu by trval nejméně několik měsíců a že by přinesl další komplikace.
„Pokud se skutečně vše navrátí do původního stavu, měli by si lidé uvědomit, že v tom případě se nebude moci na sídlišti nikde parkovat na komunikacích. Obecná právní úprava to nedovoluje a všechna auta budou muset být ve vjezdech a garážích,“ připomněl Petr Vrána, druhý brodský místostarosta.
Jablkem sváru se stal i chybějící retardér. Lidé se do radnice pustili, proč ten starý demontovali a nedali nikde nový.
„Realizaci retardéru jsme odložili až po tomto jednání. Nechtěli jsme, aby se po jeho nainstalování objevila další vlna protestů a my ho museli demontovat. Retardér se instaluje tam, kde bude vyhovovat občanům a plnit dobře svou funkci. Finance na něj vyčlněny jsou,“ osvětlil další ze sporných bodů Patrik Kunčar.
Řešení nebude jednoduché. Například i ulice Javořinská je ve svých názorech rozdělena na dva tábory.
„Bohužel se ukázalo, že vedení města přišlo jen se svými návrhy, žádné jiné neakceptovalo a přišlo de facto jednání jen přežít a prezentovalo celé veřejné jednání tak, že došlo ke shodě s jejich řešením. Což ale není pravda a je to pouze jejich výklad situace, který není v souladu s děním na místě samém,“ zhodnotil jednání Výmola.
Vypadá to tedy, že klid zbraní na Olšavě zatím nenastane.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace