Pivovar Jarošov má nového vlastníka. Heineken jméno tají
Foto: ilustr., web
Pivovar Jarošov má nového majitele. Jeho identita je však zahalena rouškou tajemství. Nadnárodní koncern Heineken, současný vlastník rozlehlého areálu, totiž jméno vítěze výběrového řízení tají. Město Uherské Hradiště jím ale každopádně není.
Výběrové řízení na prodej areálu bývalého jarošovského pivovaru skončilo. Dohodli jsme se ale, že jméno vítěze zveřejníme až po doladění smluvních náležitostí, informovala Kateřina Beute, mluvčí společnosti Heineken.
O pivovar usilovalo i město Uherské Hradiště, ale jeho plány zhatila exekuce, která vázne na prodávané nemovitosti. Zastupitelé kvůli vysokému riziku odmítli vyrovnání nejvyšší kupní nabídky 15,5 milionu korun a nabytí areálu smetli ze stolu. Exekuce byla čárou přes rozpočet. Cítili jsme morální závazek vůči obyvatelům Jarošova, kterým jsme před referendem o osamostatnění slíbili, že o pivovar zabojujeme. Riziko však bylo velké a při rozhodování zastupitelů sehrálo hlavní roli, připomněl Stanislav Blaha, místostarosta Uh. Hradiště. Starosta města nás o rozhodnutí zastupitelstva ihned informoval, nezbývalo nám než jej respektovat, uvedla Beute.
Kdo převezme symbolickou štafetu po Heinekenu, je otázkou. O novém majiteli nic nevědí ani lidé z pivovarnické branže... Určitě vyvoláme jednání s novým majitelem, město má dostatek nástrojů, aby jednalo s kýmkoliv. Jen těžko totiž udrží areál v uzavřeném stavu. Ve finále jej otevře a pak vstoupí do hry územní plán, jehož stěžejním bodem je zprůjezdnění areálu, což byl od prvopočátku hlavní cíl města, zdůraznil místostarosta Blaha.