Podpisy chybí, terminál začne později

Podpisy chybí, terminál začne později
Foto: ilustr.
Uherský Brod Zprávy 30 / 08 / 2012

Dohoda o projektu, klíčový dokument pro uvolnění 109 milionů korun ze Švýcarských fondů a zahájení stavby dopravního terminálu v Uherském Brodě, je stále bez potřebných podpisů. Ministerstvo financí a zástupci Švýcarských fondů měli dokument potvrdit nejdříve do poloviny srpna a pak v jeho závěru, ve městě ale žádnou písemnost stále nemají. I kdyby se ve zbývajících srpnových dnech dohoda podepsala, už dnes je jisté, že plánovaný termín stavby se nestihne. V Brodě plánovali zahájení bouracích prací na začátek ledna s tím, že vlastní stavba by začala 13. dubna 2013.
„To už nebude možné, se startem se posouváme směrem k příštímu létu,“ potvrdil Patrik Kunčar, starosta Uherského Brodu. Kromě průtahů s podpisy brzdí rozjezd i povinnosti vyplývající z nového zákona o zadávání veřejných zakázek. Brod musí podle nových pravidel provést celkem šestnáct kroků k vypsání výběrového řízení. Přičemž platí, že měsíc před jeho vypsáním musí předem oznámit, co přesně chystá.
Otevřeno v září 2014? Když si město vyzkoušelo modelovou situaci, ve které na sebe navazovaly všechny potřebné termíny, výsledkem byl začátek stavby v polovině dubna 2013. „Stavba naštěstí není technologicky nijak náročná, takže odsunutí jejího zahájení není závažným problémem. Vše potřebné připravujeme dál. Dohoda by se podle posledních zpráv měla podepsat v první polovině září,“ řekl starosta Patrik Kunčar. Radek Ležatka z tiskového odboru ministerstva financí už dřív oznámil, že k podpisu dohody dojde do posledního srpna. „Se švýcarskou stranou bylo nutné projednat definitivní obsah článků Dohody o projektu, která se liší pro různé typy projektů. Předpokládáme proto, že k podpisu dojde do konce měsíce,“ oznámil už dřív. Bezbariérový dopravní terminál, který spojí dnes nepříliš vábné železniční a autobusové nádraží, má stát přibližně 140 milionů. Švýcarské fondy zaplatí 109 milionů, zbývající částku uhradí další dva investoři - město Uherský Brod a Správa železniční a dopravní cesty. Původní otevření bylo v plánu na září 2014. Také tento termín bude nyní třeba upravit. Dohoda o projektu, klíčový dokument pro uvolnění 109 milionů korun ze Švýcarských fondů a zahájení stavby dopravního terminálu v Uherském Brodě, je stále bez potřebných podpisů. Ministerstvo financí a zástupci Švýcarských fondů měli dokument potvrdit nejdříve do poloviny srpna a pak v jeho závěru, ve městě ale žádnou písemnost stále nemají. I kdyby se ve zbývajících srpnových dnech dohoda podepsala, už dnes je jisté, že plánovaný termín stavby se nestihne. V Brodě plánovali zahájení bouracích prací na začátek ledna s tím, že vlastní stavba by začala 13. dubna 2013.
„To už nebude možné, se startem se posouváme směrem k příštímu létu,“ potvrdil Patrik Kunčar, starosta Uherského Brodu. Kromě průtahů s podpisy brzdí rozjezd i povinnosti vyplývající z nového zákona o zadávání veřejných zakázek. Brod musí podle nových pravidel provést celkem šestnáct kroků k vypsání výběrového řízení. Přičemž platí, že měsíc před jeho vypsáním musí předem oznámit, co přesně chystá.
Otevřeno v září 2014? Když si město vyzkoušelo modelovou situaci, ve které na sebe navazovaly všechny potřebné termíny, výsledkem byl začátek stavby v polovině dubna 2013. „Stavba naštěstí není technologicky nijak náročná, takže odsunutí jejího zahájení není závažným problémem. Vše potřebné připravujeme dál. Dohoda by se podle posledních zpráv měla podepsat v první polovině září,“ řekl starosta Patrik Kunčar. Radek Ležatka z tiskového odboru ministerstva financí už dřív oznámil, že k podpisu dohody dojde do posledního srpna. „Se švýcarskou stranou bylo nutné projednat definitivní obsah článků Dohody o projektu, která se liší pro různé typy projektů. Předpokládáme proto, že k podpisu dojde do konce měsíce,“ oznámil už dřív. Bezbariérový dopravní terminál, který spojí dnes nepříliš vábné železniční a autobusové nádraží, má stát přibližně 140 milionů. Švýcarské fondy zaplatí 109 milionů, zbývající částku uhradí další dva investoři - město Uherský Brod a Správa železniční a dopravní cesty. Původní otevření bylo v plánu na září 2014. Také tento termín bude nyní třeba upravit.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace