Poklepáno a zahájeno. Za tři roky vyroste mezi Starým městem a Babicemi nová dálnice

Poklepáno a zahájeno. Za tři roky vyroste mezi Starým městem a Babicemi nová dálnice
Foto: ara  /  Poklepání základního kamene nového dálničního úseku se obešlo bez hejtmana Jiřího Čunka. Slavnost nestihl, na místo ale nakonec přece jen dorazil.
Staré Město Zprávy 29 / 09 / 2020

Nový dálniční úsek o délce 8,5 kilometru vyroste mezi Starým městem a Babicemi. Slavnostní zahájení proběhlo 23. září a výstavba potrvá do prosince 2023. Trasa sníží počet vozidel na stávající silnici I/55, po které denně projede více než patnáct tisíc vozidel.

Na stavbu dálnice D55 se čekalo 25 let, má vytvořit významnou komunikaci, jež propojí sídelní oblasti střední, jihovýchodní a jižní Moravy. Zároveň nahradí stávající silnici I/55, jejíž kapacita je už nedostatečná a nevyhovuje současné intenzitě provozu. „Přesun dopravy na čtyřpruhovou D55 zvýší bezpečnost řidičů a přinese samozřejmě také časovou úsporu,“ představil přínosy nového dálničního úseku Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Aby bylo možné nový dálniční úsek dopravně využívat, bude součástí stavby také mimoúrovňová křižovatka Babice ze sousedního připravovaného úseku D55 Napajedla – Babice. V plánu je i vybudování jedenácti mostů, které dohromady i s dálnicí postaví za 2, 850 miliardy korun. „Cena, kterou se podařilo vysoutěžit, je z našeho pohledu docela příznivá. Očekávali jsmě něco kolem 3,7 miliard a nakonec jsme na necelých 2,9 miliardách, což je v dnešní době, kdy jsou firmy vytížené, dobrá zpráva,“ prohlásil Karel Havlíček, ministr průmyslu, obchodu a dopravy.

Stavba dálnice byla v minulosti mnohokrát potlačována ekologickými aktivisty, kteří se zdají být v současnosti názorově utlumeni. „Dnešní den je radostný, protože se stavba dálnice dostává do realizace. Předpokládám, že všichni kverulanti, co se nám to snažili roky překazit postupně ve svém vlivu oslabují a doufám, že za rok tady budeme klepat na základní kámen pokračující stavby až po Moravský Písek,“ věří Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a bývalý hejtman Zlínského kraje.

D55 spojí Olomouc s Přerovem, Hulínem a Otrokovicemi, kde bude prostřednictvím dálnice D49 napojeno také krajské město Zlín. V roce 2021 předpokládá ŘSD zahájení výstavby navazujícího úseku dálnice mezi Starým Městem a Moravským Pískem na Hodonínsku, odkud má D55 v budoucnu dále směřovat k dálnici D2 u Břeclavi. V roce 2023 by se mělo začít pracovat mezi Babicemi a Napajedly, získání stavebního povolení na tuto trasu předpokládají silničáři v roce 2022. 

autor: SILVIE VYKOPALOVÁ

Tagy článku

TOPlist