Pozůstalí čekali na autobus i hudbu marně

Pozůstalí čekali na autobus i hudbu marně
ilustrační foto
Uherský Brod Zprávy 14 / 09 / 2010

Pohřební ústav si spletl obřad, vůz poslal jinam

Obrovský šok a zklamání prožili Jarmila Mandová a Jaromír Zajíc, když se chtěli na uherskobrodském hřbitově naposled rozloučit se svou maminkou, která zemřela tragickou smrtí. Ženu srazila poblíž přechodu pro chodce dodávka. Pohřební služba Pospa, u které si pozůstalí poslední rozloučení objednali, totiž fatálně pochybila při zpracování objednávky. Už tak těžký den přinesl pozůstalým další traumata a šrámy na duši. Když před kostelem čekali na autobus, nedočkali se. Stejné to bylo s hudebním doprovodem...
„Odchod někoho blízkého, obzvlášť tragický, je vždy bolestný. S uslzenýma očima jsme si domluvili pohřeb naší maminky u pohřební služby Pospa v Uh. Brodě. Domluvili jsme veškeré podrobnosti, včetně objednávky autobusu pro převoz smutečních hostů a smuteční hudby jak u kostela, tak na hřbitově,“ uvedl pozůstalý Jaromír Zajíc. Podle něj působila domluva s majitelkou pohřební služby paní Pospíšilovou velmi profesionálně, a tak odcházeli s pocitem, že víc už udělat nemohou. O to větší pak bylo překvapení v samotný den pohřbu.
„Když jsme po obřadu vyšli z kostela, objednaný autobus a hudba nikde. Mysleli jsme, že autobus uvízl někde ve špičce a že určitě přijede. O hudbě jsme si říkali, že to asi někdo spletl a že budou až na hřbitově,“ popsala další pozůstalá Jarmila Mandová. Skutečnost však byla jiná. Autobus vůbec nepřijel a hudba nebyla ani na hřbitově.
„Styděli jsme se za to, že jsme prosili naše známé, kteří přijeli auty, aby kolem kostela posbírali smuteční hosty a převezli je na nový hřbitov. Styděli jsme se před těmi, kteří se přišli s naší maminkou rozloučit, mrzelo nás, že  rozloučení, jaké si naše maminka přála, jsme nedokázali splnit dle jejího přání, a neměli jsme sílu omlouvat se smutečním hostům za vzniklé nepříjemnosti,“ popsal veškeré útrapy Zajíc.
To, že k politováníhodnému omylu došlo, nepopírá ani majitelka firmy Jana Pospíšilová.
„Uvědomuji si, že jsem tímto pochybením zvýšila rodině zármutek, protože se nemohli rozloučit tak, jak chtěli, ale opravdu už nenacházím slov, jak se ještě omluvit. Rodině jsem se omluvila ihned a poskytla i slevu. Opravdu mě to hrozně mrzí,“ sype si popel na hlavu Pospíšilová. Podle ní udělala chybu, které velmi lituje a která se jí za dvacet let podnikání ještě nestala.
„Byl to den blbec, jak se říká. Probíhalo zrovna více pohřbů najednou a mě zmátl i dispečer autobusů. Samozřejmě funguje i zákon schválnosti a taková chyba se nestala na nějakém „obyčejném“ pohřbu, ale zrovna na takovém tragickém,“ připustila Pospíšilová. Skutečnost, že se majitelka firmy omluvila, pozůstalí nezapírají.
„Ano, omluvila se, že si spletla pohřeb a naše služby poslala jinam. Plyne z toho poučení, že až si někdo bude chtít u této společnosti objednat pohřeb, měl by se předem ujistit, že se nesplete,“ zakončil Zajíc.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace