Překvapení: Veselí je ve hře o Danaj

Překvapení: Veselí je ve hře o Danaj
Foto: ara  /  Loď Danaj kotví ve veselském přístavu.
Veselí nad Moravou Zprávy 21 / 06 / 2012

Měla to být otázka času. Poté, co radní města Strážnice loni doporučili zastupitelstvu prodej lodi Danaj zájemci s nejvyšší nabídkou, se očekával rychlý sled událostí. Avšak ani dnes nemají zastupitelé víc než jen kusé informace. Změna vlastníka třetího největšího plavidla na Baťově kanálu, přezdívaného lodní autobus, dál vázne.
Na scénu totiž vstoupil hráč, jehož role nabývá na významu. Jde o město Veselí nad Moravou. „Veselané se před jedenácti lety finančně spolupodíleli na pořízení lodi, mají tak minimálně předkupní právo,” vysvětluje Jaroslav Gazda, tajemník Strážnice. „Spoluvlastníci se nyní musí dohodnout. Naši zastupitelé o tom budou jednat v pondělí 25. června.“
Jinými slovy - Strážnice není jediným vlastníkem lodi a bez souhlasu Veselí nic neprodá. Avšak písemnost, která by spoluvlastnictví Veselí prokázala, zatím nikdo neviděl. „Jde o to, že Veselané dnes do určité míry zpochybňují akt někdejšího převodu části svého majetku do Strážnice. Jenomže dokumenty k tomu jsou dnes ve Veselí těžce dohledatelné,“ vysvětluje tajemník Gazda.
Veselí odmítlo veškeré informace na téma Danaj komentovat. „Vzhledem k tomu, že jednání nadále probíhají, nebudeme se k dané problematice vyjadřovat,“ vzkázal přes mluvčí města Petru Pavkovou současný starosta Miloš Kozumplík.
Jasné vyjádření neposkytl ani bývalý veselský starosta Martin Bedrava, který stál jak u pořízení lodi, tak u účetní transakce se Strážnicí. „Řeknu upřímně - protože jde o záležitost, která se stala před více než deseti lety, tak si na detaily nevzpomínám. Možná se stala nějaká chyba, ale určitě ne záměrně. Detaily ale nevím. Byla to jedna ze stovek věcí, kterou jsem tehdy řešil,“ řekl.
Zdroj, který je s historií případu i vývojem jednání detailně seznámen, byl sdílnější.
„Je zřejmé, že Veselí dokument nakonec najde a svého předkupního práva využije. Další budoucnost Danaje pak bude moci zajistit jeho současná provozovatelka Hana Habartová,“ tvrdí. „Jako optimální varianta řešení se jeví model, ve kterém loď získá obecně prospěšná společnost Baťův kanál. Zachová se tak status quo. Tedy žádný prodej, ale upravené podmínky pronájmu. Zatím platí, že Strážnice pronajímá loď společnosti Baťův kanál a ten dál Haně Habartové.“
Ta zájem o další provozování lodi opakovaně potvrdila. „O loď se dlouhodobě staráme a bez potíží plníme smlouvu,“ upozornila.
Pokud by nakonec přece jen byl zvolen prodej nejvyšší nabídce, o loď se bude ucházet i Lukáš Antoš, správce strážnického přístavu. „Uvidíme. Protože dnes, kdy už se zdá být vše připraveno tak, aby loď jezdila dál za státní nebo evropské peníze a zisk šel znovu soukromníkovi, jsem vyšachován,“ říká otevřeně.
Jaká může být po vyřešení případu nová role města Veselí, to napověděl už dřív v regionálním tisku jeho místostarosta Petr Kolář. „Vedení města je ochotné spolupodílet se na vlastním převodu vlastnického práva i na rekonstrukci Danaje formou získání nějaké dotace tak, aby loď mohla na Baťově kanálu bezproblémově fungovat, sdělil.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace