Přes Ostroh třicítkou

Přes Ostroh třicítkou
Foto: zde  /  Přes Ostroh pomaleji - Pouze třicítkou na místo obvyklé padesátky jezdí nyní řidiči v Uherském Ostrohu. O dopravní značku omezující rychlost požádala tamní radnice, které se nelíbí vyjeté koleje na silnici.
Uherský Ostroh Zprávy 10 / 02 / 2009

Radnici se nelíbí na silnici vyjeté koleje, bojuje za opravu!

Jestliže pojedete přes Ostroh vyšší rychlostí než třicet kilometrů v hodině, může vás to přijít hodně draho! Tedy alespoň v části vymezené tabulí obce ve směru od Ostrožské Nové Vsi až po křižovatku poblíž restaurace Osmek. Zmíněný úsek totiž nově ohraničují dopravní značky, prosazené místní radnicí, která tím vyhlásila boj Ředitelství silnic a dálnic za to, že neustále odkládá opravu silnice I/55 v tomto městě. Je ovšem otázkou, zda toto opatření nebude více vadit řidičům a také místním občanům.
„Dopravní značky byly u silnice umístěny z toho důvodu, že vozovka je již ve špatném technickém stavu. Jsou zde vyjeté koleje, což zhoršuje řidičům řízení, a když napadne sníh nebo zaprší, jsou chodníky prakticky neschůdné. Oprava silnice se přitom neustále odkládá, a to v době, kdy je ji již opravdu potřeba promptně řešit,“ tvrdí starosta Uherského Ostrohu Vlastimil Vaněk, který pokračuje: „Stav silnice se přitom zhoršuje rychlým tempem, což je důsledkem špatného kroku správce, který nepočítá se zahájením opravy ještě ani v letošním roce.“
Drahomíra Stupárková, zástupkyně ředitele Ředitelství silnic a dálnic, Správa Zlín, vidí situaci poněkud jinak. „Nemůžeme při nejlepší vůli zahájit opravu silnice v Uherském Ostrohu nyní, v době, kdy jsou uzavřeny Bučovice. Přes Ostroh totiž vede objízdná trasa na Brno a je logické, že řidiči musejí někudy projet.“
„Bučovice mají být hotovy v říjnu letošního roku a hned poté chceme zahájit opravy jednotlivých úseků silnice I/55, na které právě nyní vyřizujeme stavební povolení,“ vysvětlila Stupárková.
Policie zaujala k postoji ostrožské radnice neutrální stanovisko. „Zmíněný úsek silnice nepatří zcela určitě mezi místa, na která klademe přednostní důraz kvůli případnému vysokému výskytu dopravních nehod, nicméně pokud si omezení maximální povolené rychlosti město přeje, nevidím v tom problém. Na okrese třicítka přes obec běžně nikde není, ale v nedalekém Bzenci ji mají také,“ uvedla tisková mluvčí uherskohradišťské policie Jitka Zámečníková.
To však není tak úplně pravda. „Třicítku jsme tady měli, ale jen v souvislosti s opravou silnice. Nyní už se samozřejmě jezdí normálně padesátkou,“ ohradil se starosta Bzence Pavel Čejka.
Starosta Ostrohu rozdělil postoj lidí k omezení rychlosti na dvě základní skupiny. „Jinak na to pohlížejí řidiči, jinak zase chodci a lidé, kteří u silnice bydlí. Zatímco řidičům se omezení nelíbí, chodci se cítí mnohem bezpečněji,“ tvrdí Vaněk.
Dopravní experti tento krok příliš nepodporují. Ve studii Besipu stojí, že auto jedoucí maximálně třicetikilometrovou rychlostí v hodině vyprodukuje více emisí než vozidlo jedoucí padesátkou. Nárůst je přitom nejzřetelnější u jedovatého plynu oxidu uhelnatého, jehož auta vyprodukují přibližně o 40 % více. A právě jeho nebezpečnost je důvodem, proč Besip houfně ruší tzv. retardéry na silnici.
„Zjistili jsme, že když řidič před nimi zastaví téměř na nulovou rychlost a poté se rozjíždí, dochází k obrovskému nárůstu emisí, hlavně oxidu uhelnatého. Volíme proto nyní raději jiné možnosti, zejména postupné zpomalení,“ vysvětlil Zdeněk Patík ze zlínské pobočky Besipu. 

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace