Přestupní jízdenka? Jen pro příležitostné cestující

Přestupní jízdenka? Jen pro příležitostné cestující
Foto: ilustr., web
Uherské Hradiště Zprávy 19 / 03 / 2015

S novinkou, která už léta funguje třeba v pražském metru, přichází ČSAD Uherské Hradiště. Cestující mají šanci od 1. března v souměstí Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice jezdit s přestupní jízdenkou, která platí 45 minut a stojí 15 korun. I když její zavedení iniciovala hradišťská radnice, veškeré náklady zaplatil autobusový dopravce.
„Zkvalitňování MHD bylo jedním z bodů, se kterým jsme předstupovali před voliče v podzimních komunálních volbách. Těší mě, že jednotlivé kroky přenášíme do reality. Přestupní jízdenka zvýší komfort cestování,“ prohlásil Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště.
Novinka platí od neděle. Otázkou zůstává, kolik lidí ji skutečně využije. Kdo totiž pravidelně jezdí MHD, má předplacenou časovou jízdenku. „Její držitel jezdí v průměru za pět korun,“ říká Ivan Kallus, zástupce ředitele pro autobusovou dopravu společnosti ČSAD Uherské Hradiště. „Přestupní jízdenka je určená pro příležitostné cestující, kteří pouličku využívají jen výjimečně. Za cestu z Jarošova na vlakové nádraží ve Starém Městě, ze Štěpnic do Jarošova nebo z Kunovic do Uherskohradišťské nemocnice tak ušetří pět korun tam i zpátky,“ říká Kallus.
Ještě v únoru obyvatel Starého Města zaplatil za dopravu do nemocnice 20 korun, protože využil dvě linky, od března z peněženky vytahuje o pět korun méně. Ale jen za předpokladu, že do navazujícího spoje směr sídliště Štěpnice nastoupí do 45 minut od zakoupení přestupní jízdenky. „Kdyby raději rozšířili síť zastávek nebo snížili ceny. Když pojedu jednou za čas, je úplně jedno, jestli zaplatím o pět korun víc nebo míň,“ mávl rukou Marek Kučera, žijící na jednom z hradišťských sídlišť.
Přestupní jízdenky neplatí jen na MHD, ale i příměstské linky, které brázdí souměstí. Všechny spoje ročně najezdí skoro 1,2 milionu kilometrů. Na přestupní jízdenku se nevztahují žádné další slevy, pro všechny zájemce stojí 15 korun. „Třeba senioři nad 70 let si ji ale logicky nekoupí, protože mají dopravu zdarma,“ podotkl Kallus. Autobusový dopravce novinku nejdříve testoval, spustil ji až po odstranění všech much. „Třebaže jde o iniciativu Uherského Hradiště, úpravu a odzkoušení komplikovaného programu jsme zaplatili z vlastních prostředků. Jsou to pro nás náklady navíc, ale na druhou stranu nikterak enormní. A snad se o něco málo zvýší počet cestujících,“ dodal zástupce ředitele pro autobusovou dopravu.

autor: PETR ČECH
TOPlist