Přístaviště má skluz, na vině je bahno
Foto: sal
Ani červencové zvednutí hladiny řeky Moravy a nánosy bahna termín dokončení přístaviště v Uherském Hradišti zřejmě neohrozí. Třebaže má aktuálně asi dvanáctidenní skluz, stavaři podle Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVC ČR) manko doženou. Výstavba přístaviště přijde na více než 23 milionů korun.
Zvednutí hladiny a zaplavení nezpůsobilo prakticky žádné škody. Jen se smyly nánosy bahna. Stavba má sice skluz, ale dodavatel dělá maximum, aby původní termín dokončení (31. srpna - pozn. autora) dodržel, potvrdil Václav Straka, tiskový mluvčí ŘVC ČR. V současné době jsou práce ve dvou třetinách.
Specifikem přístaviště v Uh. Hradišti bude oboustranný přístup na molo. Vyžádá si jej předpokládaná velká vytíženost přístavního mola (možnost kotvení až dvou velkých výletních lodí a dalších několika menších plavidel - pozn. autora) a očekávaný turistický boom. Zvýší se tak bezpečnost uživatelů celého přístaviště, zdůraznil Straka. Přístupové chodníky podle něj ještě ozdobí kotevní bloky s dvojitými vázacími kruhy pro dlouhodobější kotvení plavidel bez možnosti výstupu a nástupu cestujících. A tím se zase výrazně zvýší využitelnost přístaviště, dodává tiskový mluvčí. ŘVC ČR do něj napumpuje 10,3 milionu korun.
Není však jediným mecenášem hradišťského přístaviště, několik milionů do něj investuje i město Uh. Hradiště a Povodí Moravy. Jejich společným dílem bude výstavba levobřežní betonové zdi za 7,2 milionu korun. Vyloženě naší parketou je přístupový chodník od sjezdu k lávce a schodiště za 1,3 milionu, které spatří světlo světa do konce srpna. A ještě financujeme chodník podél zmíněné zídky, veřejné osvětlení, přípojku pro lodě nebo urbanistický mobiliář. Rozpočet se podle projektanta pohybuje kolem 4,4 milionu, termín dokončení je dvacátého prosince, ale může jej oddálit nepříznivé počasí, uvedl Květoslav Tichavský, místostarosta Uh. Hradiště.
Datum slavnostního otevření ještě není známo, ale s největší pravděpobností proběhne u příležitosti zahájení plavební sezony na Baťově kanále v roce 2010.