Propustit 50 lidí z radnice? Nesmysl

Propustit 50 lidí z radnice? Nesmysl
Foto: ilustr.
Uherský Brod Zprávy 18 / 01 / 2013

Bezmála pět desítek lidí, kteří měli smlouvu s brodskou radnicí, se v lednu zařadilo do zástupu žadatelů o podporu v nezaměstnanosti. Kdo nepodepsal ukončení pracovního úvazku dohodou, tomu náleží 65 procent podpory. Naopak souhlas s návrhem úřadu znamená nárok na pouze 45 procent příspěvku.
Tři věty, které se v minulých dnech šířily přes e-maily a sociální sítě a na nichž není nic pravdivého. „Jde o nehoráznou pomluvu,“ diví se Kamil Válek, tajemník Městského úřadu v Uherském Brodě. „Město zaměstnává více než 170 lidí. Je nepředstavitelné, aby tak velký počet zaměstnanců odešel.“
Válek potvrdil ukončení několika dohod o pracovní činnosti. „Nejde však o desítky, ale o jednotky lidí. Dohody se ukončily z důvodu jejich revize. S velkou většinou těchto lidí však byly dohody od 1. ledna opětovně uzavřeny,“ doplnil.
Starosta Patrik Kunčar prohlásil, že úřad se naopak chystá nabírat tři nové pracovníky. Město uzavřelo na konci loňského roku, konkrétně k 21. prosinci, přihlášky do celkem tří výběrových řízení na nová pracovní místa. „Pokud bychom měli tak zásadním způsobem, jak se o nás psalo, snižovat stavy, tak bychom aktuálně nevypisovali tři nová výběrová řízení. První výběrové řízení se týká obsazení místa pracovníkem, který bude mít ve své kompetenci administraci veřejných zakázek. Tady se agenda velmi rozrostla, například kvůli elektronickým dražbám. Navíc všechny zakázky zveřejňujeme na webových stránkách města a nadále už není možné, aby se jim někdo věnoval v rámci odborů na částečný úvazek. Kromě jiného tady vzniká větší riziko chybovosti. Proto musí přijít někdo, kdo bude hlídat legislativní i formální stránku věci,“ řekl k prvnímu z chystaných konkurzů Patrik Kunčar.
Další nováček nastoupí na odbor sociálních věcí, na starost dostane sociálněprávní ochranu dětí. Výběrové řízení bylo vypsáno z důvodu odchodu zaměstnance do důchodu. Třetí místo pak obsadí pracovník vnějších vztahů. Tady jde o zcela novou funkci pro zaměstnance, který nahradí někdejší tým externích redaktorů a sazbu pro tisk. Brod tak začne vydávat svůj městský zpravodaj přímo na radnici. „Nový pracovník bude pracovat společně s mluvčí města. Slibujeme si od toho maximální úsporu. Město nebude stát vydávání vlastního zpravodaje ani zaměstnání tohoto nového pracovníka ani korunu navíc. Dosud jsme platili externí redaktory a sazbu soukromé společnosti,“ dodal starosta Kunčar.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace