Průtah Záhorovicemi je v opravě, objížďky nebudou!

Průtah Záhorovicemi je v opravě, objížďky nebudou!
Foto: ilustr., ara
Záhorovice Zprávy 07 / 09 / 2015

Předpověď počasí bude v příštích dnech patřit v Záhorovicích k nejžádanějším zprávám. Už dnes tady začíná sice vytoužená, ale zároveň i obávaná obnova hlavního silničního průtahu. Obec o rekonstrukci dlouho usilovala, silnice je tady na několika místech ve velmi špatném stavu, avšak termín oprav nemusí být nejvhodnější. Investor, kterým je Ředitelství silnic Zlínského kraje, nakonec rozhodl o zářijovém termínu. Pokud práce nenaruší počasí, hotovo bude nejpozději posledního října. Řidiči se tak musí připravit na zdržení. „Žádné objízdné trasy po místních komunikacích nebudou,“ říká Milan Surovec, místostarosta Záhorovic. „Provoz, který se stáhne do jednoho jízdního pruhu, začnou řídit mobilní semafory. Odpojí se vždy odpoledne, po pracovní době.“
Práce se na úseku dlouhém přesně 1 750 metrů rozdělí do šesti etap. Žádná z obsazených částí by tak neměla být delší než 300 metrů. Firma, která práce provádí, chce na závěr položit finální vrstvu najednou. To by si už vyžádalo úplnou uzavírku. „Je to v jednání. Pokud se termín najde, mělo by jít o celkem třídenní kompletní uzavření silnice. Zatím je ale předčasné o tom hovořit,“ upozornil Milan Surovec. Jednat se bude rovněž o využití vyfrézované silnice. Mezi zájemce patří take sousední Bojkovice. „Materiál bychom chtěli použít v našem městě, třeba na opravu komunikace od křížení s cyklostezkou ke Kolelači,“ sdělil bojkovický starosta Petr Viceník.
Obnovy silnic financuje Ředitelství silnic Zlínského kraje a kromě vlastního rozpočtu čerpá také z dotace ve výši 80 milionů korun, kterou uvolnil Státní fond dopravní infrastruktury. „První práce začaly v průběhu května, poslední stavební akce z této skupiny plošných obnov povrchů budou dokončeny do konce října 2015,“ informoval už dřív radní Zlínského kraje Jaroslav Kučera. Záhorovická silnice druhé třídy číslo 495 tak přichází na závěr „sezony“. Metoda takzvané plošné obnovy spočívá v pokládce nových živičných vrstev. Používá se tam, kde ještě není nutné zasahovat do původních konstrukčních vrstev. Silnice by pak měla nejméně deset let vydržet bez pravidelných lokálních vysprávek.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace