Průzkum: Pacienti kritizují stravu i chování personálu

Průzkum: Pacienti kritizují stravu i chování personálu
Foto: ilustr. web
Uherské Hradiště Zprávy 08 / 02 / 2017

Dlouhé čekací doby v ambulancích, pacientská strava a nevhodné chování některých sester i lékařů. To jsou tři hlavní nedostatky, na které Uherskohradišťskou nemocnici upozornili pacienti v tradičním Průzkumu spokojenosti. V roce 2016 dotazníky vyplnilo 5 584 respondentů, což představuje meziroční nárůst o 1 557 hlasů.
Dotazníky nevyplňovali jen pacienti, ale také jejich příbuzní v ambulancích a na lůžkových odděleních. „Personál formuláře aktivně nabízí, proto se počet vyplněných dotazníků rok od roku zvyšuje,“ uvedl Petr Sládek, předseda představenstva Uherskohradišťské nemocnice, který výsledky průzkumu považuje za důležitou zpětnou vazbu. „Kritickými připomínkami se podrobně zabýváme a snažíme se o nápravu, v žádném případě nejde o formalitu,“ zdůraznil Sládek.
V nemocnici je rozmístěno 44 schránek, do kterých pacienti dotazníky vhazují. Jejich podoba se za deset let průzkumu mění a vyvíjí, reagují na novinky. Loni třeba přibyly otázky ohledně on-line objednávání do ambulancí. Pacienti jinak hodnotí především chování personálu, informovanost o zdravotním stavu, kvalitu a čistotu prostředí, stravování nebo denní režim na odděleních. „Nejlépe hodnocený byl vstřícný přístup personálu, příjemné vystupování a jednání, poskytnutá zdravotní péče na profesionální úrovni a celkový chod oddělení. Z dotazníků rovněž vyplývá, že většina pacientů nemá problém doporučit léčbu v naší nemocnici svým blízkým a přátelům. Kritické připomínky zazněly k dlouhým čekacím dobám u ambulancí, pacientské stravě a nevhodnému chování jednotlivců,“ shrnula výsledky ankety Jitka Bílková, vedoucí úseku nelékařského zdravotnictví a kvality.
Novinkou roku 2017 je online vyplňování dotazníků na webových stránkách pod každým jednotlivým oddělením.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace