Pyrotechnici předali štafetu silničářům, další úsek dálnice D55 má zelenou
Foto: ŘSD / Silničáři mají volnou cestu, zahájí přípravné práce na úseku dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku.
Pyrotechnici si sbalili nádobíčko, zahájení stavby dalšího úseku dálnice D55 ze Starého Města do Moravského Písku nic nebrání. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už proto vypsalo výběrové řízení na dodavatele bezmála devíti kilometrů dálnice, po které se řidiči poprvé projedou v roce 2024.
„Je to skvělá zpráva, dálnice sníží hustotu tranzitní i lokální dopravy ve městě, které je dnes abnormálně přetížené. Po jejím dokončení se obyvatelům výrazně uleví, protože významná část dopravy se Kunovicím úplně vyhne,“ těší Pavla Vardana, starostu Kunovic. Silnice I/55, která protíná město, podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 denně čelí náporu 17 tisíc vozidel, včetně dvou tisíc náklaďáků.
„Provoz je stále větší, před třemi roky kraj opravoval silniční průtah a dnes už jsou u mlékárny vyjeté nebezpečné koleje. Dálnice nám výrazně odlehčí, sníží kamionovou dopravu v obci,“ uvedl Jaromír Klečka, starosta Nedakonic, s tím, že obec nejspíš souběžně ještě požádá o zákaz vjezdu kamionů. „Jelikož půjde o dálnici, nikoliv původně plánovanou rychlostní silnici, chceme zabránit, aby si skrz dědinu kamioňáci zkracovali cestu,“ vysvětlil Klečka. Nedakonicemi denně projede bezmála sedmnáct set nákladních automobilů.
Zprůjezdnění dálničního úseku z Otrokovic do Jihomoravského kraje zkrátka v obcích vyhlížejí jako světlo na konci tunelu. „Už aby to bylo, hlavně v dopravní špičce je to tady katastrofa,“ shodují se obyvatelé.
Jestliže stavba dálnice z Babic do Starého Města už je v plném proudu, zelenou aktuálně dostal i navazující úsek do Moravského Písku. „Stávající dvoupruhové uspořádání už přestává být kvůli narůstající intenzitě provozu kapacitně dostačující. Současná silnice I/55 a také II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování dálnice v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ prohlásil Jan Rýdl, mluvčí ŘSD. Dálnice navíc odstraní nehodová místa a zajistí plynulost dopravy.
8 800 metrů dlouhý úsek se řidičům otevře v roce 2024, povede přes devět mostů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby za 2,6 miliardy korun jsou i protihlukové stěny v délce bezmála 500 metrů.