R55 už za dva roky. Ministr protesty ochránců odmítá

R55 už za dva roky. Ministr protesty ochránců odmítá
Foto: sal  /  „Ujišťuji vás, R55 bude“ - Ministr dopravy Zbyněk Stanjura (vlevo) se v pátek setkal v Uherském Hradišti se starostou města Květoslavem Tichavským. Na tiskové konferenci pak potvrdil svůj záměr prosadit stavbu silnice R55, která má významně ulevit několika obcím okresu. Dopravou nejvíce zatíženými obcemi jsou Huštěnovice a Babice.
Slovácko Zprávy 09 / 05 / 2013

Peníze? Žádný problém! Stavba silnice R55 se do dvou let znovu rozjede. Po jednání se starosty dotčených obcí to v Uherském Hradišti prohlásil ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který nemá pochopení pro protesty ochránců přírody. Ať zkusí žít třeba v Huštěnovicích, nebo Babicích, vzkázal ochráncům ptáků a žabiček…
„Jednání a stavební řízení o R55 jen protahují. A přitom zpochybňují stavbu v místě, kde vůbec nežijí. Respektuji jen protesty lidí, kteří trpí stavem komunikací a hustotou dopravy. Jejich názor je důležitější než protesty ochránců,“ zdůraznil Stanjura.
Na Uherskohradišťsku jsou nejvíce postiženými obcemi Huštěnovice a Babice, které frekventovaná silniční tepna rozděluje na dvě části. „Lidi obtěžuje hluk a otřesy domů podél hlavního tahu, ale asi největší problém je, že nemůžou bezpečně přejít silnici,“ komentuje každodenní obrázek Miloslav Maňásek, starosta Babic, kterými denně projede 15 tisíc vozidel. „Je jasné, že obchvat nebude zítra, ale v dohledné době. Dva tři roky přípravy uvízly na mrtvém bodě, ale teď už má stát připravené peníze a probíhají společná jednání s projektantem Ředitelství silnic a dálnic,“ těší Maňáska. Dobrou zprávu má i pro majitele pozemků, přes které R55 povede. „Stát je nevykoupí jako ornou půdu, ale jako pozemek pod komunikací, tudíž bude cena podstatně vyšší. Vlastníci se tak nemusí cítit okradeni,“ podotkl babický starosta.
Ministerstvo dopravy aktuálně neřeší finance, má dostatek prostředků na pokračování jihovýchodního obchvatu Otrokovic i navazujícího úseku až do Babic. A dál směrem na jih pokračují práce na projektové dokumentaci. „Starostové mi potvrdili, že pro ně i celý region je stavba klíčová. Když se neobjeví nečekané překážky, můžeme za dva roky zahájit práce na nejsevernějším úseku obchvatu Otrokovic,“ prohlásil Stanjura. Jeho plány však zatím ztroskotávají ve Spytihněvi, kde zastupitelé nesouhlasí s navrhovaným křížením rychlostního koridoru. „Upřednostňujeme podjezd před estakádou, která by výrazně narušila životní prostředí,“ vysvětlil Vít Tomašík, starosta Spytihněvi. „Určitě musíme najít společné východisko. Když totiž obec nezruší stavební uzávěru, další úsek R55 prostě nepostavíme,“ ví moc dobře ministr dopravy.
Rychlostní silnice je i jednou z priorit Zlínského kraje. „Musíme využít veškeré možnosti, abychom odblokovali úseky, které ještě nejsou technicky vyřešené. Třeba Spytihněv, kde se přikláním na stranu obce a jednoznačně preferuji hloubený zářez. Doufám, že přesvědčíme ministerstvo, aby ve stejném duchu rozjelo potřebné kroky,“ uvedl Libor Lukáš, krajský zastupitel a předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace