Radnice dluží parkovací místa

Radnice dluží parkovací místa
Foto: sal  /  ilustrační foto
Uherské Hradiště Zprávy 07 / 10 / 2010

Radnice v Uherském Hradišti „dluží“ řidičům a návštěvníkům města parkovací místa. K jejich vybudování se zavázala za poslední čtyři roky, kdy ulehčila investorům, kteří neměli šanci dodržet nařízení stavebního zákona. Z povinnosti vybudovat dohromady 201 parkovacích míst se tudíž vykoupili. Do městské pokladny tak přibude 13,2 milionu korun.
„Závazky, které město přijalo od investorů, jsou opravdu problém. Aktuálně dluží asi stovku míst, což má za následek přeplňování centra města. Parkoviště se totiž nebudují v docházkové vzdálenosti od nově postavených komerčních staveb, které samozřejmě přitahují pozornost,“ říká Antonín Seďa, zastupitel Uherského Hradiště.
Investoři se logicky tlačí do frekventovaného centra města, kde jsou však často zahnáni do kouta. Vybudovat parkovací plochy je často nad jejich síly, není totiž kde. A tak přichází na řadu institut Plánovací smlouvy, která jim umožní se vykoupit. „Město už uzavřelo smlouvy na vybudování 201 parkovacích míst za více než třináct milionů korun. Jenže na účet zatím dorazilo necelých šest milionů. Investoři totiž platí až po kolaudaci,“ prozradil Stanislav Blaha, místostarosta Uh. Hradiště.
Peníze jsou podle něj rezervovány na účtě a používají se výhradně na výstavbu parkovišť. Za jedno parkovací místo aktuálně investoři platí něco málo přes devadesát tisíc korun. „Do ceny se započítávají i náklady na pozemek a stavební práce,“ poznamenal Blaha. Jelikož ze zákona neexistuje lhůta, do kdy musí město parkovací plochy vybudovat, mohou na účtu ležet i léta... „Určitě není naším cílem držet prostředky na účtu, snažíme se je proinvestovat. Zrovna třeba probíhá výstavba parkoviště na Zeleném náměstí,“ brání se místostarosta. A z peněz investorů podle něj vyroste ještě několik parkovacích míst i u vlakového nádraží, v ulici Na Stavidle a u kina Hvězda. „Snažíme se, aby vzniklá parkoviště byla v dostupné vzdálenosti od staveb, u nichž měla vyrůst. Nemá smysl je budovat v okrajových částech,“ říká Blaha.
Řidičům však plánovací smlouvy vůbec nevoní, jen prý přicházejí o bezplatné parkování. „U města máme jistotu, že zaplatíme,“ posteskl si Lumír Záhorský. A přitom investoři plánovacích smluv využívají stále častěji. „Samozřejmě vyvíjíme tlak, aby co nejvíc parkovacích ploch vzniklo přímo u staveb. Když ale není prostor, nic nezmůžeme,“ reagoval místostarosta.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace