Řidiče navádělo 142 značek, padaly pokuty

Řidiče navádělo 142 značek, padaly pokuty
Foto: ilustr.
Uherský Brod Zprávy 07 / 06 / 2012

Je možné při cestě autem zabloudit v Uherském Brodě? Pokud jste v minulých dnech sjížděli k rekonstruované křižovatce ve směru na Bánov, Nivnici a Uherské Hradiště, chybělo k tomu málo. Kromě dělníků na vás čekalo i 142 dopravních značek. I když policisté tvrdili, že pokud nebudete kroužit stále dokola, tak je nebudete muset vnímat naráz, zmatky byly na denním pořádku. Situaci navíc komplikoval fakt, že policie tady mimo dopravní špičku pokutovala.
Třebaže práce už skončily, záležitost může mít pokračování v kancelářích právníků. „Dočasné dopravní značení způsobilo chaos. Doufám, že se odpovědná místa řidičům omluví a vrátí se jim, podle mého zjištění neoprávněně vybrané, pokuty,“ říká Radek Výmola, jenž situaci sledoval pravidelně z nedalekého okna svého bytu. Výmola se už na právníky obrátil a nevylučuje podání trestního oznámení nebo žaloby.
Pokud jde o fotografiemi zdokumentovaný počet 142 dopravních značek, Josef Mikulec ze správního odboru brodské radnice ho odmítl. „Počet 142 kusů je nereálný,“ sdělil. „V rámci stanovení dopravního značení naším odborem bylo osazeno zhruba třicet dopravních značek. Krajským úřadem jich pak bylo stanoveno o něco více. V rozsahu, v jakém se práce prováděly, nebylo možné zajistit bezpečnost silničního provozu opatřením v podobě například dvaceti značek.“
Také z pohledu policie byl návrh dopravního značení bez problémů, které by mohly ohrozit bezpečnost  provozu. Řidiči podle policejního mluvčího Aleše Mergentala zapomínali na základní pravidlo, které se učí už v autoškole. Totiž, že přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu. „Pokud policisté kontrolovali dodržování značení, předem si také zkontrolovali příslušné osazení značkami. Pokud někdo neregistroval dočasné značky, nevěnoval se pozorně situaci anebo stanovené dočasné dopravní značení záměrně porušoval, pak je na místě sankce,“ prohlásil.
Jednu z nejasností vyvolal přikázaný směr jízdy ve směru od Nivnice do městského centra. Tady značka nebyla umístěna v souladu s pravidly těsně před nebo těsně po odbočení, ale 50 metrů od křižovatky. Až po Výmolově výtce se značka posunula blíž ke křižovatce. Mezitím však několik řidičů dostalo pokutu.
„Další problém nastal ve směru od Hradiště na Bánov, který vede po mezinárodní silnici I/50. Tam značky po zrušení přímého pruhu nutily auta vyjet do odbočovacího pruhu ve směru do centra. Jenomže všichni jezdili rovně, protože nebylo zbytí. Museli jste buď doprava na Nivnici dalším odbočovacím pruhem, nebo doleva, kde byla cesta do centra,“ tvrdí Výmola.
Třetí komplikace byla v křížení od Brodu na Nivnici, kde měly značky navádět do protisměru. Čtvrtý problém pak nastal při cestě od Bánova na Nivnici, kde se na křižovatce nedalo odbočit doleva. Řidiči museli znovu jezdit přes odbočovací pruh na Uherské Hradiště.
Rekordních 142 značek udivilo i zástupce Krajského úřadu ve Zlíně. Jeho odbor dopravy zodpovídal za značení jednoho z „křídel“, konkrétně na mezinárodní silnici I/50 ve směru od Hradiště do Bánova. „Protože křižovatkou projíždím několikrát týdně a docela dobře ji znám, nedovedu si představit, proč by její průjezd či odbočení mělo regulovat tolik dopravních značek,“ podivil se Libor Lukáš, náměstek zlínského hejtmana. „Někdy mně připadá, že naši dopravní inženýři a dopravní experti zapomínají používat selský rozum a řídí se prapodivnými papírovými poučkami…“

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace