Řidiči, trpělivost a pevné nervy. Uzavírky i směrem na Bílovice!
Foto: Vojtěch Cekota / Úplné nebo částečné uzavírky motoristy čekají v opravovaném úseku až do roku 2026.
Řidiči, kteří nemají pevné nervy a notnou dávku trpělivosti, zažijí na silnicích Uherskohradišťska infarktové stavy. V létě vypukne avizovaná oprava mostu přes řeku Moravu a už za pár týdnů se rozjede léta připravovaná rekonstrukce frekventované silnice mezi Uherským Hradištěm a Bílovicemi. Úplné nebo částečné uzavírky motoristy čekají až do roku 2026.
O opravě silnice II. třídy, po které podle posledního sčítání dopravy denně projede devět tisíc aut, včetně tisícovky náklaďáků a kamionů, se mluví už minimálně deset let. Přípravy se protáhly kvůli nevypořádaným majetkoprávním vztahům a hledání řešení nebezpečné křižovatky u bývalé mlékárny v Mistřicích. „Jednání s vlastníky dotčených pozemků byla složitá, stejně jako nalezení nejvhodnější varianty ohledně křižovatky. Zpracovaný bezpečnostní audit se zabýval různými variantami, včetně okružní křižovatky,“ prozradil Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které je investorem díla.
Aktuální problém řidičů, kteří kvůli špatnému výhledu kolikrát riskují při výjezdu od Mistřic, vyřeší posunutí křižovatky do pole směrem na Kněžpole. „Rozhledové poměry se výrazně zlepší, objekt bývalé mlékárny už nebude dopravní překážkou,“ dodal ředitel.
Rekonstrukce se dotkne zhruba 2,5kilometrového úseku mezi Uherským Hradištěm a Bílovicemi, stavba je rozdělena na dvě etapy - od Jarošova po Správu a údržbu silnic a následně až po Včelary. „Vyměníme konstrukční vrstvy, položíme nový asfaltový koberec a zajistíme odvodnění vozovky do Mistřického potoka. Součástí stavby je rovněž zřízení zastávkových pruhů pro zastávky Blaně, Vodárna a Mistřice, samozřejmostí jsou přeložky sítí a dopravní značení,“ prozradil seznam prací Malý. Obce Kněžpole a Mistřice investují do realizace autobusových zastávek, navazujících chodníků a veřejného osvětlení. Součástí je rovněž přesun sakrálních staveb.
Stavební práce si vyžádají částečnou nebo úplnou uzavírku, o řízení dopravy se postarají semafory. Pro nákladní vozidla nad 7,5 tuny je určena objízdná trasa, která je zavede do Kunovic, Uherského Brodu, Biskupic a Bohuslavic u Zlína. „Silnice je hojně využívanou trasou, denně po ní projíždí kolem devíti tisíc vozidel. Zlepšování jejího stavu věnujeme dlouhodobě pozornost. Od roku 2010 jsme realizovali šest investičních akcí v hodnotě 278 milionů korun, po kompletní rekonstrukci jsou na trase úseky v celkové délce přes devět kilometrů,“ připomněl Malý.
Blížící se rekonstrukce „spolkne“ dalších 263 milionů korun, prostředky Evropské unie pokryjí 85 procent nákladů. Stavaři silnici obsadí v březnu, na dokončení díla mají třicet měsíců.