Řidiči, trpělivost. Stavaři obsadí i druhou tepnu na Zlín

Řidiči, trpělivost. Stavaři obsadí i druhou tepnu na Zlín
Foto: ilustr., web
Slovácko Zprávy 14 / 10 / 2013

Řidiče při cestě z Uherského Hradiště do Zlína čeká peklo. Kdo nemá dostatek trpělivosti, ať raději zůstane doma. Silničáři totiž dnes zahajují rekonstrukci i druhé tepny do krajského města. Po dopravních komplikacích v Mařaticích se na dvou místech částečně uzavře i silnice I/55. Motoristé musí hlavně ve špičkách počítat s výrazným zdržením.
Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) se pustí do výměny asfaltového povrchu a sanace skoro 2,6 kilometru silnice mezi Starým Městem a Spytihněví. „Její stav je nevyhovující, ve značné míře už vykazuje podélné i příčné nerovnosti, včetně mapových trhlin. A není divu, podle dostupných informací se naposledy opravovala před pětadvaceti lety,“ uvedl Jan Studecký z tiskového oddělení ŘSD.
Nový koberec získá silnice od křižovatky do Starého Města po začátek obce Huštěnovice (1,9 km) a úsek od babické lékárny po odbočku k rodinným domům na Záhumenní (678 m). „Stavební práce si vyžádají pouze částečné omezení dopravy, o její řízení se postará semafor nebo podle potřeby pracovník stavby,“ poznamenal Studecký. Jak dlouho práce potrvají? „Předpokládáme, že v řádů týdnů,“ odpověděl.
Řidiči se tak ze dne na den ocitli v „pasti“. Z Uherského Hradiště do Zlína neprojedou bez čekání ve frontách před semaforem. „Opravdu nechápu, proč silničáři nepočkají, až se udělají Mařatice. Nad tím zůstává rozum stát. Když už silnice vydržela dvacet let bez úprav, další rok nic nezmění,“ kroutí hlavou Jiří Kyncl ze Starého Města, který jezdí za prací do Zlína. Jenže podle silničářů jsou nářky řidičů zbytečné. „Opravy nebylo možné odkládat kvůli dodržení stanovených technologických podmínek pro provádění plánovaných prací,“ tvrdí Studecký.
ŘSD kromě zmíněných úseků ještě ve stejném termínu opraví i část historické silnice I/50 ve Starém Městě, od firmy Colorlak za železniční vlečkou až po křižovatku se silnicí na Nedakonice. „Náklady na výměnu živičných vrstev u všech tří úseků a případné zpevnění krajnic se pohybují kolem 35 milionů korun,“ doplnil Studecký.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace