Rodinné pasy letí do koše. Zlínský kraj je zrušil!
Foto: iDobryDen.cz
Výlety za památkami, návštěva muzea nebo ZOO se rodinám s dětmi letos prodraží. Zlínský kraj totiž nečekaně vycouval z projektu Rodinné pasy, do kterého se za sedm let existence připojilo 20 tisíc rodin. Každým rokem využívaly slevy v průměru na 250 turistických cílech. Hejtmanství rodiny nově odkazuje na Region Slovácko Pas, což je však jen těžko srovnatelné...
Je smutné, že před volbami všichni slibují podporu rodinám s dětmi, ale jakmile se dostanou k moci, tak se ukáží v pravém světle. Rodinné pasy jsme využívali od samého začátku. I když sleva nebyla nijak velká, ušetřili jsme dětem třeba na zmrzlinu, zlobí se Markéta Dvořáková, maminka dvou školáků z Uherského Hradiště. A není zdaleka jediná.
Výhody bezplatného Rodinného pasu využívaly tisíce lidí. Ve Zlínském kraji totiž bylo od zahájení projektu v roce 2008 vydáno zhruba 20 tisíc pasů, každoročně slevy poskytovalo v průměru 250 zařízení, včetně příspěvkových kulturních organizací, jejichž zřizovatelem je Zlínský kraj. I přesto končí. Proč? Různé typy slevových karet, které na trhu fungují, se na území kraje zbytečně překrývaly, odpověděla Renata Škrobálková, tisková mluvčí Zlínského kraje, s tím, že vydané Rodinné pasy je možné nadále používat v krajích, kde projekt pokračuje a naopak získává na popularitě. Třeba v Jihomoravském kraji připravili na letošní turistickou sezonu spoustu novinek.
Jedinou konkurencí Rodinných pasů je na Uherskohradišťsku Region Slovácko Pas, který je ale šitý na míru výhradně turistům. Je možné jej totiž získat pouze při ubytování ve vybraných zařízeních jako bonus po dobu pobytu nebo na 7 dní při nákupu regionálních produktů nad 200 korun v informačních centrech. Když je pěkné počasí, jezdíme s dětmi na výlety každou sobotu, někdy i v neděli. A přece si každý týden nekoupíme výrobky za dvě stovky, abychom dostali slevu padesát korun. To je naprostý nesmysl, má jasno Dvořáková.
Zlínský kraj za Rodinné pasy za sedm let zaplatil více než 3,6 milionu korun. Mluvčí nepřímo prozradila, že za jejich zrušením stojí i malá frekvence používání karet. Když společnost, která zakázku na Rodinné pasy vyhrála, dělala před třemi lety anketu, jak často se využívají, skoro pětina respondentů odpověděla, že ani jednou. Osmačtyřicet procent méně než desetkrát, dvaatřicet procent asi třicetkrát a jen dvě procenta víckrát, poznamenala Škrobálková.