Rozšířit silnici? Lidé jen kroutí hlavou...

Rozšířit silnici? Lidé jen kroutí hlavou...
Kněžpole Zprávy 14 / 08 / 2011

Obyvatelé žijící podél příjezdové cesty do průmyslové zóny v Kněžpoli jsou stále zoufalejší. Dopravní situace v obci je neúnosná, pod okny jim denně projede bezmála stovka nákladních a dodávkových automobilů, které provází hluk, prach a otřesy. Obec proto zvažuje stavební uzávěru a hlavně rekonstrukci silnice. Reakce jsou však rozporuplné...
„Vždyť už není co postavit. A rozestavěné stavby se nezastaví, byť se místní občanské sdružení všemožně snaží a poukazuje na porušení stavebního zákona,“ prohlásil jeden z občanů, který si přál zůstat v anonymitě. Stavební uzávěru už od ledna u zastupitelů prosazuje občanské sdružení Kněžpole pro život, které iniciovalo i petici. Průmyslová zóna podle jeho členů patří do průmyslových areálů s komunikacemi dimenzovanými na těžkou nákladní dopravu a dostatečně daleko od řadové zástavby, nikoliv do těsného sousedství rodinných domů. A ve čtvrtek jejich snaha padla na úrodnou půdu. Stavební uzávěra se dostala do diskuze na jednání zastupitelstva. A výsledek? „Jelikož v budoucnu znemožní realizaci dalších průmyslových staveb náročných na dopravní obslužnost, uděláme pro uzávěru maximum. Určitě jde o jedno z opatření jak zamezit nárůstu dopravního zatížení v obci,“ uvedl Petr Knot, starosta Kněžpole. O případné uzávěře však rozhodnou radní, kteří nejprve musí požádat o vyjádření dotčené orgány.
„I když jsem přesvědčená, že na stavební uzávěru už je pozdě, ať se udělá. Co kdyby někoho napadlo změnit využití pozemků v okolí průmyslové zóny v územním plánu,“ vítá snahu vedení obce Alena Kaňovská, která je však zásadně proti rekonstrukci a rozšiřování příjezdové komunikace. „Vždyť už tak nám jezdí kamiony dva metry od baráku, to už nám asi budou jezdit obývákem... Oprava má stát sedm milionů korun, což považuji za vyhozené peníze. Prioritou je podle nás stále obchvat. Když neprošla navržená varianta, ať se hledá jiná, jinak nám spadnou baráky na hlavu,“ zlobí se Kaňovská. Její dům pod náporem kamionů praská, otevřít okno nemůže ani v noci. „Je to šílené, nevíme, jak se bránit. Hluk, otřesy a vibrace jsou na denním pořádku,“ říká bezmocně.
Jenže výstavba obchvatu se zatím pohybuje v oblasti sci-fi. I když je v územním plánu, obec nebyla stoprocentně úspěšná při uzavírání smluv na odkoupení všech dotčených pozemků, čímž projekt ztroskotal. Aspoň zatím... „Každý může změnit názor, takže obchvat ještě úplně nezavrhujeme, ale pár jedinců nás přinutilo připravit i jinou alternativu. A jako jediná se jeví radikální rekonstrukce silnice mezi hlavní křižovatkou a průmyslovou zónou, která výrazně sníží vibrace i hluk,“ je přesvědčený kněžpolský starosta.
?Jiná trasa obchvatu podle něj není reálná. „Z hlediska ochrany životního prostředí, ekonomiky i zasahování do jiného katastrálního území máme svázané ruce,“ vysvětlil Knot. Jelikož se projektová dokumentace na rekonstrukci teprve rodí, kalkulaci nákladů na stole ještě nemá. „Odhadem půjde o částku sedm až deset milionů korun, kterou z větší části uvolníme z obecní pokladny, ale počítáme i s přislíbenou spoluúčastí firem z průmyslové zóny,“ prozradil starosta.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace