Rychlá auta drží ve stopě mikrokoberec. Ještě chybí zábradlí

Rychlá auta drží ve stopě mikrokoberec. Ještě chybí zábradlí
Foto: Josef Hefka  /  Zatím k poslední nehodě došlo v Prakšicích na konci května.
Prakšice Zprávy 09 / 11 / 2017

Prakšice se po loňském bezpečnostním opatření, u problémové zatáčky ve středu obce vzniklo nové zábradlí a chodník, znovu vrací na „místo činu“. „Ještě sice nejsme tak daleko jako loni, prozatím se nacházíme ve stadiu projektové dokumentace, ale zábradlí je znovu ve hře. Tentokrát ho chceme protáhnout o dalších zhruba padesát metrů, a k tomu posunout i chodník směrem do zahrady. Všechno je to ale až otázka nového roku,“ říká Josef Hefka, starosta Prakšic.
Pokud se ptáte, jak může zábradlí přispět ke zvýšení bezpečnosti provozu, tady je vysvětlení: ve směru od Pašovic se táhne levotočivá zatáčka, která auta vyhazuje ze silnice podobně jako ta pravotočivá na výjezdu směrem do Uherského Brodu. Zatímco ve středu obce vozy končí ve sloupu elektrického vedení nebo v potoku, na výjezdu „odlétají“ do plotu u rodinného domu.
Pokud jde o výčet havárií, k poslední vážnější došlo na konci letošního května. A právě v místech, kde by mělo stát nové zábradlí. „Byla středa 24. května. Krátce po půl deváté ráno tady třiapadesátiletý řidič felicie nepřizpůsobil rychlost jízdy jak svým schopnostem a vlastnostem vozidla, tak stavu vozovky. Následkem toho dostal na mokré silnici smyk,“ popisuje Milena Šabatová, mluvčí hradišťské policie. „Auto poté vjelo do protisměru a mimo silnici, kde narazilo do sloupu elektrického vedení. Řidič naštěstí vyvázl bez zranění. Ale škoda, kterou způsobil, ta nebyla malá. Dosáhla na částku 70 tisíc korun.“
V Prakšicích skončila v létě pokládka mikrokoberce, dalšího opatření ke snížení nehodovosti. „Nemusíme si nic nalhávat. Samotný průtah má pouze jednu větší zatáčku, tu ve středu obce. Takže řidiči na jiných místech rychlost příliš nedodržují. Proto jsme se kvůli nebezpečí smyku rozhodli pořídit mikrokoberec, což je asfalt se zdrsněným povrchem. Ten by měl auta udržet lépe ve stopě také v rizikové zatáčce směrem k Brodu. A zatím je efekt stoprocentní. K žadé nehodě zatím nedošlo,“ pochvaluje si starosta Josef Hefka.
Dopravní policie nový povrch i prodloužení zábradlí podporuje. Zároveň ale upozorňuje, že pokud řidiči budou mít špatný odhad situace, nehodě se nevyhnou. „Mikrokoberce z preventivního hlediska jistě směřují k bezpečnosti silničního provozu a ke snížení nehodovosti. Přesto je důležité, aby řidiči i na takovém povrchu silnice jezdili podle pravidel. To znamená, že styl jízdy musí přizpůsobit svým schopnostem i aktuálnímu počasí,“ upozornila policejní mluvčí Milena Šabatová.
Poslední auto skončilo v prakšickém potoku loni v polovině července. Na místě noční havárie tehdy byl i starosta Hefka. „O kolizní situace tady nikdy nebyla nouze. Vzpomínám si třeba na duben 2012, kdy řidič vletěl do zahrady a zůstal viset nad potokem. Spousta nehod se tady ale obejde i bez policie nebo záchranky. Auto si třeba rozsekne pneumatiku a po výměně pokračuje dál,“ vzpomínal u rozbitého auta Josef Hefka.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace