Semafor? Zpomalovací pruh? Řidiče přibrzdí šipky

Semafor? Zpomalovací pruh? Řidiče přibrzdí šipky
Foto: ara  /  Zatáčka, se kterou jsou v Prakšicích potíže.
Prakšice Zprávy 11 / 04 / 2014

V Prakšicích, kde to řidiči často přehánějí s rychlostí, zkouší od loňského podzimu změnu v dopravním značení. Avšak místo zpomalovacího retardéru nebo semaforu se na hlavní cestě ve směru od Pašovic objevily na svodidlech podél levotočivé zatáčky směrové šipky. I když to zní málo přesvědčivě, řidiče často přinutí významně zpomalit.
„Zatáčka je nebezpečná, o kolizní situace nebo rovnou nehody v ní nejsou nouze,“ říká prakšický starosta Josef Hefka. „Třeba loni v dubnu to jeden z řidičů přehnal, jeho vůz vletěl do zahrady a zůstal viset nad potokem. Spousta lidí však menší nehody ani nehlásí. Často si auto rozsekne pneumatiku a pak pokračuje dál.“
Podle dopravních policistů i silničářů se řidiči dostávají do potíží sami. Zatáčka totiž splňuje všechny jejich nároky na bezpečnost. Je dostatečně široká, správně klopená i odvodněná. „Takže kdo v ní jede podle předpisů padesátkou, tomu by se nemělo nic stát. To je společný argument policistů i silničářů. Jenomže, ruku na srdce, když před sebou řidič uvidí prázdnou silnici, zrychlí a do zatáčky pak brzdí na poslední chvíli,“ konstatoval starosta Hefka s tím, že k výsledkům nového značení na svodidlech se obec, policie i ředitelství silnic chtějí společně vrátit na jaře.
V Prakšicích usilovali už dřív, podobně jako v sousedních Pašovicích, o snížení průjezdní rychlosti značkou 40 nebo 30 kilometrů za hodinu. Ani jedna z obcí ji však nezískala a jak se zdá, i v budoucnu zůstane vše při starém.
V Pašovicích proto dnes uvažují o pořízení zpomalovacího semaforu, který by stál na vjezdu ve směru od Velkého Ořechova. V Prakšicích by pak rádi přivítali ještě jeden zpomalovací pruh. „Ten první je ve svahu na cestě z Uherského Brodu a máme s ním dobré zkušenosti,“ podotkl starosta Hefka.
Pokud další pruh vznikne, tak nejspíš poblíž školy. „Na příjezdu od Pašovic máme v provozu ukazatel rychlosti, který dokáže vozy zpomalit. Jenomže valná většina aut vzápětí znovu nabere větší rychlost. A pak brzdí až před problémovou levotočivou zatáčkou…,“ shrnul Josef Hefka.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace