Silnice bude uzavřena

Silnice bude uzavřena
Foto: sal  /  Řidiče čeká objížďka - S výstavbou nového mostu bude spojená i uzavírka silnice ze Starého Města na Nedakonice. Řidiče čeká objížďka přes obchvat. Investor však slibuje, že tah uzavře jen na nejnutnější dobu.
Staré Město Zprávy 13 / 01 / 2009

O výměnu železničního mostu se postarali především neukáznění šoféři kamionů

Řidiči se musí obrnit trpělivostí, od března je čeká další z uzavírek! Na čtyři měsíce se neprodyšně uzavře silnice druhé třídy ze Starého Města do Nedakonic. Dopravní komplikace zajistí stavba nového železničního mostu, který se klene právě přes zmíněnou silnici. O jeho výměnu se lví měrou postarali i šoféři kamionů, kteří nerespektují podjezdovou výšku a narážejí do mostní konstrukce.
„V mostu po nárazech od návěsů skutečně vznikají trhliny a upadávají kusy betony,“ potvrdila Markéta Krausová z tiskového oddělení Českých drah.
Výstavbu nového mostu měla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) rozjet už v říjnu, po dělnících však nebylo ani památky. „Majitel mostu zkrátka nemá peníze,“ objasnil důvod zdržení jeden z drážních zaměstnanců, který si přál z obavy před výpovědí zůstat v anonymitě. „A neméně složitým oříškem je samotná technologie stavby, která počítá s vyšším nájezdem na most, což by spousta vlaků vůbec nezvládla,“ doplnil zdroj DOBRÉHO DNE. Jenže SŽDC na konkrétní dotazy, které měly vyvrátit, nebo potvrdit jeho informace, neodpověděla.
Našemu redaktorovi jen poskytla detailní popis připravované stavby nového mostu. U něj už problémy s průjezdností kamionů nevyvstanou. Neukáznění řidiči totiž přinutili vstoupit do hry Zlínský kraj, který na zvětšení podjezdné výšky a zároveň rozšíření mostu uvolní z rozpočtu miliony. Z předpokládaných nákladů, které se vyšplhají skoro k hranici 60 milionů korun, zaplatí zhruba třicet procent. „Most je z roku 1938, jeho nástupce bude mít podjezdnou výšku 4,8 metru, což je o čtyřicet centimetrů více. Stavba si vyžádá kompletní výměnu nosné konstrukce, včetně nové rámové železobetonové konstrukce,“ uvedla Jana Kolářová ze SŽDC.
Třebaže železniční most na první pohled nebudí zrovna klidný dojem, zvlášť když do některých puklin strčíte i ruku, nestojí na „hliněných nohách“. Obavy lidí jsou naprosto zbytečné. „Bezpečnost cestujících ve vlaku i účastníků silničního provozu není ohrožena. Jak je zjevné, statika mostu je zajištěna zemními kotvami o délce deseti metrů,“ zdůraznila Krausová z Českých drah. Postupující deformace podle ní byly zastaveny a jsou pravidelně měsíčně měřeny. „Most jsme prověřili a vše je v normě, pravidelně je i přeměřován,“ potvrdil i Zdeněk Neusar, tiskový mluvčí Drážní inspekce.
Stavební práce si vyžádají výluku na trati, takže tradiční „kaču“ mezi Uh. Hradištěm a Starým Městem vystřídá náhradní autobusové spojení. „Technologie si vyžádá i úplnou uzavírku silnice pod mostem v termínu březen až červen, návrh objížďky se ještě dolaďuje,“ nepotěšila řidiče Kolářová. Motoristé se tak musí na jaře obrnit trpělivostí, čeká je totiž objízdná trasa přes obchvat. Kdo jezdí za prací do průmyslové zóny na kraji Starého Města třeba z Nedakonic, denně si najede o bezmála dvacet kilomerů více! „Škoda že zvýšenou spotřebu benzinu nelze naúčtovat šíleným kamioňákům, kteří nevědí, jak vysoký mají návěs,“ kroutí hlavou Jiří Komínek. 

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace