Silnice smrti prochází Veselím

Silnice smrti prochází Veselím
Foto: CityPlan
Slovácko Zprávy 02 / 12 / 2009

Dopravní experti zveřejnili mapu nebezpečných silnic v ČR

I zdánlivě bezpečný úsek může být místem častých dopravních nehod. Svědčí o tom nově zveřejněná mapa sestavená dopravními experty z Ústředního automotoklubu a CityPlanu. Mezi dvacítku nejvíce nebezpečných míst je zařazena i silnice I/54 v úseku od slovenských hranic, vedoucí přes Veselí nad Moravou až do Kyjova. Na Hradišťsku by si řidiči měli dávat velký pozor na Buchlovské hory.
„Vycházeli jsme z dat, která jsme shromažďovali tři roky, protože pokud bychom pracovali například s údaji jen za jediný rok, mohly by být zkresleny třeba počasím,“ vysvětlil Jiří Landa ze společnosti CityPlan, jak vznikala mapa rozdělující všechny silnice první třídy a dálnice do pěti kategorií z hlediska rizika nehodovosti.
Úseků silnic s nejvyšší možnou mírou rizika experti označili dvacet v celé republice. Je mezi nimi i ta část silnice první třídy, která prochází centrem Veselí nad Moravou.
„S tím se dá jednoznačně souhlasit. V posledních třech letech se v úseku od Javorníka po Kyjov stalo skutečně hodně dopravních nehod. Naštěstí většina z nich byla jen toho rázu, že neskončila závažným zraněním či dokonce tragicky,“ uvedl vedoucí dopravního inspektorátu v Hodoníně František Vaďura, který dodal, že velkou měrou se na nehodovosti ve zmíněném úseku podílely hned dvě objížďky silnic první třídy při opravách v Petrově a v Bučovicích. „Byla zde velmi vysoká koncentrace aut, která se ovšem již dostává do normálu a počet nehod tak začíná klesat,“ doplnil pozitivní informaci Vaďura.
Druhým stupněm rizika označili dopravní experti úsek silnice I/50 začínající obchvatem v Kunovicích a končící za Buchlovskými horami. I v tomto případě dávají policisté expertům za pravdu. „Na okrese Uherské Hradiště není nebezpečnějšího úseku než sedmikilometrový průjezd Buchlovskými horami, kde by řidiči měli dbát skutečně zvýšené pozornosti při řízení. Silnice se hodně klikatí, je zde výrazné výškové překlenutí a navíc se jedná o zalesněný terén,“ souhlasí s mapou i vedoucí dopravního inspektorátu v Uherském Hradišti Josef Hnilička. I on přitom mohl nabídnout jednu pozitivní informaci. „Díky systematické práci se nám podařilo výrazně snížit počet nehod jednostopých vozidel ve zmíněném úseku.“
Z mapy také vyplynulo, že dálnice, hodně propírané médii díky poměrně častým nehodám, patří mezi nejbezpečnější vozovky v republice. Například D1 vedoucí z Brna do Prahy dostala nejnižší možnou míru rizika, tedy první stupeň. Je to dáno tím, že vzhledem k počtu aut, která tudy denně projedou, je počet dopravních nehod minimální.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace