Škola chce cvičit v depu

Škola chce cvičit v depu
Foto: zde
Veselí nad Moravou Zprávy 16 / 12 / 2008

Chátrající budova může škole vyřešit problém chybějící haly

Možnost zabít dvě mouchy jednou ranou se nyní doslova nabízí ve Veselí nad Moravou. Místní speciální škola, sídlící na ulici Kollárova, se totiž již mnoho let marně snaží získat tělocvičnu pro své žáky. Pouhých třicet metrů od školy přitom stojí budova bývalého lokomotivního depa, která již roky chátrá. Škola chce proto budovu získat stůj co stůj, a nebrání se tomu ani její vlastník, České dráhy. Rozhodnutí ovšem neleží na městu, ale na zřizovateli, tedy Jihomoravském kraji.
„Absence tělocvičny pro nás znamená velký problém. Snažíme se sice v maximální možné míře využívat venkovní hřiště, ale to jde samozřejmě jen do určité doby a za alespoň trochu příznivého počasí. Využíváme proto střídavě halu učiliště a sokolovnu, která je ovšem pro nás strašně daleko,“ uvedl zástupce ředitele ZŠ Kollárova Josef Řičica, který vhodné vyřešení situace vidí v rekonstrukci nedalekého lokomotivního depa.
„Je tam malé pódium a sál, což by bylo pro naše účely ideální. Budovu bychom totiž mohli využívat nejen k hodinám tělesné výchovy, ale i na pořádání různých besídek a kulturních představení,“ míní Řičica.
Bývalé lokomotivní depo mají ve vlastnictví České dráhy, které by se přitom objektu, pro který nemají samy uplatnění, rády zbavily. Snahu školy podporují a přiznávají, že i pro ně by tato varianta byla tou nejschůdnější cestou. Největším problémem je ovšem cena za nemovitost.
„Naší nevýhodou je, že budovu můžeme prodávat pouze na základě částky stanovené znaleckým posudkem. Nemůžeme ji proto škole nabídnout jen za symbolickou částku. Problém je, že posudek, který dvakrát vypracoval stejný znalec, určil, že hodnota budovy je 2,6 milionu korun, což se zřejmě zřizovateli školy zdálo příliš, a nepřihlásil se proto do dražby,“ sdělila Eva Gajdošová z odboru správy majetku generálního ředitelství Českých drah, a. s. Tím ovšem snaha železničářů neskončila. „Rozhodli jsme se proto pozvat jiného znalce, který lépe pochopí danou situaci, a stanovená cena bude nižší,“ doplnila Gajdošová.
Otázkou ovšem je, jaký postoj kraj k celé záležitosti zaujme. Po nedávných volbách došlo ke změně prakticky na všech postech a noví radní se musejí s problematikou ještě lépe seznámit. Navíc radní Jiří Janda, který má školství na starosti, je momentálně v zahraničí.
Budova bývalého lokomotivního depa je nyní v havarijním stavu a kromě obvodového zdiva je prakticky zcela vykradena. Na nejnutnější rekonstrukci by tak kraj musel vynaložit dalších pět až šest milionů korun, aby mohla, alespoň v omezené míře fungovat. Stav budovy proto vždy odradil veškeré případné zájemce. Zůstal jediný - zmíněná základní škola. 

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace