Slovácké strojírny si koupily brodské nádraží. Co s ním?

Slovácké strojírny si koupily brodské nádraží. Co s ním?
Foto: sal
Uherský Brod Zprávy 11 / 02 / 2016

„Exkluzivně Vám nabízíme k prodeji areál autobusového nádraží v Uherském Brodě.“ Tak tento inzerát realitní kanceláře už na internetu ani v papírové verzi nenajdete. Nádraží z roku 1986, které nabízel jeho majitel ČSAD Uherské Hradiště, si nakonec koupily Slovácké strojírny Uherský Brod. Podrobnosti obchodu dopravní společnost ani nový vlastník nezveřejní, prozatím není jisté ani to, co na ploše velké 9 318 metrů čtverečních vznikne.
V územním plánu Uherského Brodu je plocha vyčleněna pro občanskou vybavenost a dopravu. Nabízí se tedy vznik jakýchkoliv služeb a obchodů kromě postavení továrních hal a budov určených pro podnikání a bydlení. Z hlediska dopravy se nabízí třeba vznik nových parkovacích ploch. Ředitel Slováckých strojíren Jiří Rosenfeld zatím ponechal otázku spojenou s budoucností dosluhujícího nádraží bez konkrétní odpovědi.
Staré autobusové nádraží bezprostředně navazuje na nový dopravní terminál, který v sobě spojuje autobusovou, vlakovou a městskou hromadnou dopravu. I když slavnostní otevření je v plánu až na pátek 1. dubna, z devadesáti procent je v provozu už dnes. Mimochodem, aprílové datum nebylo vybráno náhodně. V den, kdy se bude „stříhat páska“, uplyne přesně 133 let od chvíle, kdy do Uherského Brodu přijel první vlak. „Úsek z Kunovic do Uherského Brodu, který je součástí takzvané Vlárské dráhy, tedy tratě z Brna přes Veselí nad Moravou do Trenčianské Teplé, byl oficiálně zprovozněn 1. dubna 1883. Proto padla volba právě na letošní „apríl,“ vysvětluje místostarosta Jan Hrdý, který je v Brodě zodpovědný za dopravu. „Zatímco 1. duben je pouze symbolické datum, z hlediska provozu je nejdůležitější pondělí 29. února. Právě v tento den totiž dojde ke změně jízdních řádů, kdy veškerá autobusová doprava, která je dnes stále na autobusovém nádraží u zbrojovky, se přesouvá na nový terminál. Staré autobusové nádraží tak v tento den přestane existovat.“
Radnice se chystá informovat veřejnost a cestující o ukončení provozu na starém nádraží prostřednictvím městského webu a panelů umístěných přímo na současných nástupištích.
Pokud jde o nové parkovací plochy svázané s terminálem, ve zkušebním provozu je už několik týdnů stání u Racioly. Prozatím jde o časově neomezené parkování v režimu „park and ride“ (zaparkuj a jeď). „Zkušební provoz prozatím ukazuje, že počet parkovacích míst bude dostatečný. Další parkovací kapacity jsou k dispozici také pod starým hřbitovem,“ poznamenal místostarosta Jan Hrdý.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace