Speciální pontony už plavou, dělníci pokračují v opravách mostu

Speciální pontony už plavou, dělníci pokračují v opravách mostu
Foto: Lucie Trubelíková  /  Ze speciálních pontonů dělníci kompletně sanují spodní část mostu.
Uherské Hradiště Zprávy 13 / 04 / 2025

Oprava mostu J. A. Bati v Uherském Hradišti nenabírá skluz, stavební firma dodržuje harmonogram. Jeřáb v týdnu snesl na hladinu řeky Moravy u veslařského klubu speciální pontony o rozměrech 6 x 8 metrů, ze kterých dělníci kompletně sanují spodní část mostu.

„Pontony využijeme až do začátku června. Sanace zahrnuje očištění stávající konstrukce mechanicky a tryskáním, ochranu obnažené výztuže antikorozním nátěrem, nanesení hrubé a jemné sanační malty a závěrečný sjednocující ochranný nátěr. Pontony nám umožní i pískování kamenného obložení pilířů a následné přespárování,“ informoval Michal Kunc, projektový manažer zhotovitelské stavební společnosti, s tím, že všechny práce proběhnou výhradně nad vodní hladinou.

Stavební práce neprovází žádné komplikace, vše běží jako po drátkách. „Odbourali jsme římsy a horní povrch nosné konstrukce, montujeme podpěrnou konstrukci pro realizaci římsy a následně nás čeká zaměření, betonáž nové spádové desky, izolace římsy a nakonec nová vozovka,“ prozradil Kunc. Dělníci se současně pustili i do rekonstrukce chodníku od Rybáren směrem k Baťovu kanálu.

Třebaže před invazí dělníků na most, který je součástí frekventované silnice I/50 (ověřit) a je jedinou spojnicí mezi Uherským Hradištěm a Starý Městem, panovaly obavy z tvorby dlouhých kolon, průjezd je nečekaně hladký. Uzavřená zůstává polovina mostu ve směru na Staré Město, řidiči projíždějí po druhé polovině zúženými jízdními pruhy v obou směrech. „V letních měsících provoz přesuneme na opravenou stranu a druhou polovinu dokončíme na podzim,“ uvedl Kunc.

Stavební práce zahrnují i nové přechody pro chodce, opravu a napojení chodníků i stávajících vjezdů k přilehlým nemovitostem a úpravu vjezdu do Rybáren. „Ve směru na Staré Město vyroste nová autobusová zastávka, dojde k rozšíření jízdních pruhů o půl metru a u mostu vznikne nová světelná řízená křižovatka s přechody pro pěší. Samozřejmostí je instalace veřejného osvětlení,“ doplnil Karel Chudárek, ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Investice spolkne 56,7 milionu korun, podíl města Uherské Hradiště představuje 9,6 milionu, sousedního Starého Města pak pět milionů.

Tagy článku

TOPlist