Špitál poslal pacienta jinam. Bolest neohrozila jeho život
Foto: ilustr., web
Už týdny trpí bolestí levého ramene, ruku nezvedne nad hlavu a budí se ze spaní. Přesto se Pavel Peřestý z Kunovic vyšetření v ortopedické ambulanci Uherskohradišťské nemocnice dožadoval marně, nakonec skončil u soukromého ortopeda. Vedení nemocnice však považuje postup personálu za správný,
Když mi v hradišťském špitále před dvěma lety zemřel tatínek, který byl hospitalizovaný s podezřením na slabou mrtvičku a v noci spadl z postele, načež si vypíchl oko, zařekl jsem se, že už tam nevkročím. Ale bolest byla silnější, svěřil se Peřestý, který navštívil ortopedickou ambulanci. Třebaže měl v ruce žádanku od obvodního lékaře, sestřička jej objednala na konec května, proti čemuž se ohradil. Bolest je stále intenzivnější, vysvětlil muž, kterému vzápětí lékař po sestřičce vzkázal, že jej neošetří, neboť je v časovém presu. Na každého pacienta má jen 10 minut. Peřestý se rozohnil, hodil žádanku do okénka příjmu a vyrazil se stížností na ředitelství, kde však taky nepochodil. Sekretářka ředitele mi řekla, že mě rychleji neobjednají. A když se mi to nelíbí, ať si zajdu za soukromým ortopedem, prozradil Peřestý, který se ještě vrátil na ambulanci pro žádanku. A taky si vylít zlost. Byl jsem opravdu vytočený. I když mi lékař nakonec nabídl ošetření, řekl jsem, že už na to kašlu, že špitál stojí za dvě věci..., přiznal Peřestý.
Uherskohradišťská nemocnice však za personálem skálopevně stojí, postupoval naprosto správně. Přednostní a bezodkladné vyšetření totiž vyžaduje pouze akutní stav, tedy stav ohrožující pacienta na životě nebo zdraví. Jelikož muže trápí bolest ramene už několik týdnů, nebyl akutním případem, tudíž byl správně objednán. Dlouhé objednací doby nás samozřejmě mrzí a omlouváme se, ale bohužel stejná situace je ve většině zdravotnických zařízení i v ambulancích privátních specialistů, reagovala Dana Lipovská, tisková mluvčí Uherskohradišťské nemocnice, podle které se Peřestý choval velmi arogantně, hulvátsky a vyhrožoval medializací. Nemocnice však nemůže na základě arogantního jednání někoho preferovat. Postup personálu považuje vedení nemocnice za správný, vzhledem k chování muže na sekretariátu ředitele šlo o reakci na jeho agresivní chování, zdůraznila Lipovská.
Obdobných situací bohužel podle ní přibývá. Pacienti jsou totiž často ve stresu a informace o dlouhých čekacích dobách je ještě více popudí. Snažíme se zlepšovat komunikaci s takovými pacienty, ale je to běh na dlouhou trať. Zvyšující se agresivita některých lidí navíc komunikaci spíše zhoršuje, dodala mluvčí nemocnice.