Spojí Hluk s Brnem přímá busová linka?

Spojí Hluk s Brnem přímá busová linka?
Foto: ilustrační
Hluk Zprávy 28 / 01 / 2010

Slovenský autodopravce chce zavést linku, která po desetiletích obnoví přímé spojení

Větší provázanost mezi příhraničními oblastmi České republiky a Slovenska chce zrealizovat slovenský autodopravce Juraj Hargaš z Bzince pod Javorinou. Chce proto zavést novou autobusovou linku vyjíždějící z Nového Mesta nad Váhom, přes Hluk a Uherské Hradiště až do Brna. Jeho aktivitu starostové přilehlých obcí vítají. Linka přesto možná nebude vůbec zavedena. Zlínský kraj ji totiž povolí jen za předpokladu, že nezvýší deficit dotovaného dopravce, tedy ČSAD Uherské Hradiště.
„Přímá linka od nás do Brna snad naposled fungovala ještě v době, kdy jsem tam dojížděl jako student. Od té doby je cestování již komplikovanější. Snahu obnovit tuto linku jako město podporujeme, neboť jsem přesvědčen, že by mohla být pro naše obyvatele přínosem,“ řekl starosta Hluku Jan Šimčík, kterému se zamlouvá i navržený jízdní řád spojů.
Ve všední den by totiž autobus, vyjíždějící z Nového Mesta nad Váhou, zastavoval v Hluku v 6.05 a v 7.45 by byl již v Brně. Nazpět by měl podle harmonogramu vyjet v 16 hodin a v Hluku zastavit v 17.30.
„Jsem přesvědčen, že by tato linka byla maximálně vhodná zejména pro studenty, a to jak ze slovenské strany hranic, tak i z obcí, jako je Slavkov, Dolní Němčí či Hluk, odkud mají lidé do Brna problém dostat se včas do školy či do práce,“ sdělil pro DOBRÝ DEN S KURÝREM Hargaš, který poukazuje na fakt, že v Brně studuje množství slovenských studentů, kteří jinak jen velmi složitě řeší cestu do škol.
Jestliže Hargaš získal souhlasné stanovisko jednotlivých měst a obcí, stejně jako Trenčínského kraje, ve Zlínském kraji budou jeho žádost teprve posuzovat.
„Každé zlepšení dopravní obslužnosti vítáme a určitě se proto budeme návrhem zabývat. Je ovšem potřeba celou záležitost chápat v celém kontextu. Pokud by nová linka sbírala jen cestující, kteří již nyní cestují s dotovaným dopravcem, kterému by se tak zvýšila ztráta, nebylo by to pro nás zajímavé. Ztrátu totiž doplácí kraj ze svého rozpočtu,“ vysvětlil Libor Lukáš, statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Hargaš přitom sám o získání žádné dotace neusiluje ani na české, ani na slovenské straně. „Nejde mi o to, abych získal nějaké dotace, a jsem dokonce ochoten udělat i nějaké ústupky, jen aby tato linka mohla fungovat, neboť v tomto regionu jsem vyrůstal, žiji a znám potřeby obyvatel,“ vysvětlil Hargaš, který má v plánu na nový spoj nasadit nejprve autobus pro 22, později pro 37 a nakonec pro 50 cestujících. V ideálním případě by linku zahájil již od března letošního roku.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace