Stará lávka povede přes obchvat

Stará lávka povede přes obchvat
Uherský Brod Zprávy 26 / 02 / 2010

Stavba nové přechodové lávky u brodského nádraží zdárně pokračuje. Tato akce však vyprovokovala několik dalších změn v blízkém i vzdálenějším okolí nádraží. Rozhoduje se o využití starého přemostění, radnice jedná o režimu odjezdů autobusů z nového terminálu a otázky panují i kolem případné rekonstrukce nádražní budovy. Záměr postavit v okolí několik dalších parkovišť se zřejmě nepodaří zrealizovat celý.
Nejvážnější otázka však zní: Co tedy definitivně bude se starou lávkou? Vize, že by mohla po částečné rekonstrukci sloužit jako přechod přes obchvat, nabírá jasnější obrysy.
„Rada už to schválila. Byla by to součást regenerace sídliště Olšava. Pokud by se to navíc podařilo udělat bezbariérově, mohla by být šance na dotaci,“ prozradil Pavel Josefík, místostarosta Uh. Brodu. Podle něj by se na lávce vyměnila stávající dřevěná podlaha za modernější materiál. Konstrukce dokonce dovoluje stávající šířku ještě rozšířit. Největší boj se zřejmě svede o to, kde se přemostění udělá.
„Strategický výbor se sešel, aby přímo na místě posoudil více variant. Jedna počítá s vybudováním mostu blíže k takzvané myší díře, která se bude rekonstruovat a mohla by sloužit i jako bezbariérový podchod či podjezd pro cyklisty. Druhá varianta zase předpokládá přemostění světelné křižovatky,“ vysvětlil Petr Vrána, místostarosta a předseda strategického výboru. Pro tuto variantu hovoří skutečnost, že lidé jsou na tuto trasu zvyklí a nemuseli by si zacházet.
„Jenže je složitější udělat to bezbariérově. Musel by tam být velký nájezd. Vše by se navíc prodražilo,“ podotkl Vrána. O umístění tohoto nadchodu budou moci lidé z Olšavy rozhodnout na veřejném projednání. Realizace se zřejmě nestihne dřív než za dva roky.
Dalším místem, které se kvůli stavbě nové přechodové lávky změní, je prostor celého nádraží. Moderní terminál bude sloužit k pohodlnému přestupu lidí z vlaku na autobus. Vedení ČSAD se už nechalo na brodské radnici slyšet, že s přednádražním prostorem počítá jako s důležitou zastávkou. Co se týká stěhování celého autobusového nádraží, situace je složitější. Je otázkou, zda by radnice dokázala zajistit splnění požadavků na potřebné prostory pro zázemí personálu ČSAD včetně čekárny a informací, které jsou momentálně na autobusovém nádraží.
Vizí radnice byla i dostatečná parkovací kapacita. Tento plán se naplní jen zčásti. Parkoviště může vzniknout na místě po stavebninách. Radnice však měla v plánu zbavit se i tržnice a „velmi rychlého občerstvení“ Pod lipou.
„Bohužel prostor pod bufetem není v majetku města a majitelé jej nechtějí prodat,“ vysvětlil Josefík. Poslední záhadou zůstává rekonstrukce nádražní budovy.
„Dráhy nám nabídly, že si budovu můžeme pronajmou a opravit si ji sami,“ uvedl návrh drah místostarosta. Podle plánu, který si radnice nechala zpracovat, by však taková rekonstrukce vyšla na více než padesát milionů korun.
„Jsem zvědavý na to, až bude lávka hotová. Podle mě se stane další dominantou, která bude na pohledech. Co se toho bufetu týká, pokud bude celý prostor nádraží opravený, tak sem skutečně zapadat nebude. Ovšem je nutno říct, že co tu roky chodím kolem, tak o zákazníky nouzi nemají a je to asi jediná celoročně otevřená zahrádka ve městě,“ sdělil s ironickým úsměvem svůj názor Zdeněk Jašík.

 

TOPlist