Starostové se diví, pošta rozdává miliony
Foto: iDobryDen.cz
Česká pošta rozdává obcím miliony! A fronta zájemců se logicky natahuje, mezi čekateli jsou i obce na Uherskohradišťsku. Mnozí starostové se však nad reklamní kampaní státního podniku podivují, ještě před časem totiž kvůli finanční krizi avizoval rušení poboček na malých obcích. A dnes jim nabízí peníze...
A o co kráčí? Společnost rozjela reklamní kampaň Česká pošta lidem, která je určená obcím pod pět tisíc obyvatel. Každá může přihlásit pouze jeden projekt, zaměřený na sport, kulturu, vzdělávání, pomoc sociálně a zdravotně handicapovaným nebo na zlepšení životního prostředí, prozradila Marta Selicharová, tisková mluvčí České pošty. Obec si může přijít maximálně na sto tisíc korun. Na oplátku se poště zaručí umístěním odpovídající reklamní plochy.
Jenže starostové na Uherskohradišťsku jsou trošku rozpolcení. Každá koruna je pro obecní rozpočet sice dobrá, nicméně se trošku diví, že pošta najednou rozhazuje plnými hrstmi. Je prazvláštní, že ještě před časem málem zavírala pobočky v malých obcích, protože neměla peníze, a dnes rozdává. Ale jejich starosti na jejich hlavu, říká Jiří Dohnal, starosta Bílovic, které se postaví do zástupu žadatelů. Vsadíme na kulturu nebo výsadbu zeleně uprostřed obce. Variant je víc, ještě uvidíme, dodává Dohnal. O zachování pobočky bojovali i v Tupesích. Výsledek? Omezení úředních hodin. Jelikož termín na přihlášky je doslova šibeniční, neboť za tři měsíce není možné připravit kvalitní projekt, nabídku pošty oželíme, reagoval Oldřich Vávra, hlava obce Tupesy. Hodnotící kritéria projektu jsou podle něj navíc pro malé obce diskriminační. Jedním z nich je i využitelnost, frekvence užívání, návštěv. Třeba dětské hřiště. Když v obci máme sto dětí, jaká asi bude využitelnost? pokládá si otázku Vávra. Zkrátka je podle něj rozdíl mezi obcí s 800 a skoro pěti tisíci obyvateli.
O vyvolených rozhodne pětičlenná nezávislá komise podle předem stanovených a zveřejněných kritérií. Na reklamní akci jsme vyčlenili osm milionů korun, reaguje tisková mluvčí. Do obcí podle ní poputují peníze výhradně určené na reklamu, žádné jiné. Jde prostě o novou marketingovou kampaň, jejíž součástí už nejsou obvyklé obří billboardy v Praze, Brně a dalších velkých městech, ale snaha více se přiblížit lidem a nebýt jen poštou pro velké dodavatele. Ze svých reklamních aktivit proto pomáháme malým obcím, objasnila vizi projektu Selicharová.
Česká pošta aktuálně eviduje na 160 přihlášek, ze Zlínského kraje pouze sedmnáct. Šance zařadit se mezi potenciální kandidáty na ukousnutí si z finančního koláče potrvá do 21. srpna.