Starostové usilují o kruhový objezd, přibrzdí řidiče a zvýší bezpečnost

Starostové usilují o kruhový objezd, přibrzdí řidiče a zvýší bezpečnost
Foto: ilustr. web
Mistřice Zprávy 28 / 05 / 2015

Kruhový objezd u mlékárny v Mistřicích? Sci-fi, nebo do tří let realita? Odpověď se zatím rovná věštění z křišťálové koule. Starostové dotčených obcí každopádně usilují o zapracování objezdu do projektové dokumentace na rekonstrukci nebezpečného úseku silnice II. třídy. Jestliže silničáři jsou skeptičtí, policie je na vážkách.
„Křižovatka je nepřehledná a nebezpečná, to je bez diskuze,“ shodují se starostové. Hlavně při výjezdu z Mistřic. Jelikož řidiči jedoucí od Uherského Hradiště nerespektují povolenou rychlost, loni instalované dopravní zrcadlo situaci příliš nevyřešilo. „I s ním je výjezd na hlavní silnici riskantní, zvlášť když jsou u prodejny s autodíly na křižovatce zaparkovaná auta,“ poukazuje na další problém Alois Novotný, jeden z místních, který křižovatkou denně projíždí.
Jelikož silničáři aktuálně připravují projekt na rekonstrukci frekventované silnice od Jarošova až po Včelary, část Bílovic, obec Mistřice neponechává nic náhodě. „Do projektu navrhujeme u křižovatky Mlékárna vybudování odstavných pruhů pro autobusové zastávky v obou směrech a kruhový objezd, který zvýší bezpečnost silničního provozu,“ potvrdil horkou novinku Vladimír Sedláček, starosta Mistřic, který současný stav považuje za značně nebezpečný a nepřehledný. Důkazem je podle něj i několik smrtelných nehod v posledních letech. „Snížení rychlosti na sedmdesátku nikdo nerespektuje, na což jsme už několikrát upozorňovali. Kruhový objezd považujeme za řešení,“ doplnil Sedláček. Kolegy z Mistřic podpořily i Bílovice, kde radní kromě autobusových zastávek a kruhového objezdu navrhují i vybudování cyklostezky. „Jde o jednu z nejvytíženějších silnic druhé třídy v kraji. Jelikož je úzká a řidiči nerespektují rychlost, nebezpečí pro kolaře je abnormální,“ vysvětlil Petr Fusek, starosta Bílovic, který všemi deseti podporuje i kruhový objezd. „Výrazně zpomalí dopravu a zároveň i  vjezd do naší obce. Vždyť aktuálně řidič brzdí až někde u stavebnin,“ zdůraznil Fusek.
Okružní křižovatka však podle silničářů nemá šanci, skončí u ledu... „A to z důvodu nedostatečného dopravního prostoru vymezeného územními plány. Její umístění mimo zastavěnou část obce je nevhodné i z dopravního hlediska, protože je velký rozdíl v intenzitě dopravy na hlavní silnici a vedlejších komunikacích. Kruhový objezd má největší pozitivní efekt jen v případě, kdy všechny její větve mají podobnou hustotu provozu,“ tvrdí Vojtěch Cekota, tiskový mluvčí Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které je správcem silnice. „Kruhový objezd sice zvyšuje bezpečnost a plynulost, ale zároveň zpomaluje dopravu. I proto se většinou dělá v obcích. Jeho vybudování mimo obec závisí na velmi podrobném zvážení, protože se na něj najíždí vyšší rychlostí,“ komentovala snahu obcí Milena Šabatová, tisková mluvčí uherskohradišťské policie.
S vybudováním odbočovacích pruhů, které zlepší rozhledové poměry, a zastávkových pruhů linkové dopravy ŘSZK už předběžně počítá. Projekt je však teprve v plenkách. „Když všechno půjde hladce, v příštím roce získáme územní rozhodnutí, v dalším stavební povolení a realizace tak připadá v úvahu na leta 2018 až 2019. Dopravní omezení i náklady určí až rozsah stavby, ale odhadem půjde o částku 20 až 100 milionů korun,“ nastínil Cekota.

autor: PETR ČECH
TOPlist