Stavaři nakonec neobsadí moravní most, ale řeku Olšavu. Kunovice čekají další dopravní trable
Foto: ilustr. web
Moravní most v Uherském Hradišti stavební četa neobsadí, rekonstrukce frekventovaného úseku mezinárodní silnice I. třídy není v itineráři oprav na letošní rok! Ředitelství silnic a dálnic ČR s ní počítá až v roce 2020, aktuálně ještě nespatřila světlo světa ani projektová dokumentace. Dopravní kolaps však očekávají v Kunovicích…
Termín a průběh rekonstrukce zatím neznáme, při opravě každopádně vyjdeme z diagnostického průzkumu, informovala Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR, vlastníka silnice. Silničáři s opravou počítají až v příštím roce, nepůjde však o nic velkého, jen o lehkou rekonstrukci povrchu. Dopravu v obou směrech zúží do jednoho pruhu, upřesnil Robert Rampáček, vedoucí dopravního inspektorátu uherskohradišťské policie. I tak řidiče nečeká žádný med, po mostu totiž podle posledního sčítání dopravy z roku 2016 denně projede 25 941 automobilů.
Jestliže Uherské Hradiště čeká ještě rok klid, v Kunovicích s příchodem jara vypukne peklo na silnici. Povodí Moravy totiž zahájí práce na protipovodňových opatřeních podél řeky Olšavy, které ochrání obyvatele města před dvacetiletou vodou. Vodohospodáři počítají s vybudováním nebo navýšením skoro 5 kilometrů zdí a půldruhého kilometru sypaných zemních hrází. Jelikož jsou všechny silnice kolem řeky slepé, nevyhneme se omezení dopravy kvůli vyjíždění těžké techniky na hlavní frekventovanou tepnu, ať už směrem na Uherské Hradiště nebo Ostrožskou Novou Ves, vysvětlil důvod dopravních problémů Rampáček, podle kterého je pravděpodobné, že se o řízení provozu v případě potřeby postarají policisté.
Investice za 300 milionů korun dočasně odsunula na druhou kolej plánované rozšíření křižovatky u Hamé, kde je v plánu prodloužení odbočovacího pruhu směrem na Uherský Brod. Ale rekonstrukce nic nezmění, jestli se provoz neskloubí s hlavní kunovickou křižovatkou k Letu, poznamenal šéf dopravní policie.