Stěhování se odkládá
Foto: iDobryDen.cz
Strážníci Městské policie v Uherském Hradišti se musí obrnit trpělivostí. Jejich stěhování z kapacitně nevyhovujících prostor v Domě služeb se odkládá. Ještě minimálně rok se budou cítit jako sardinky. Důvodem je zdržení prací na projektové dokumentaci, klacky pod nohy výstavbě nové služebny v Hradební ulici může hodit i výběrové řízení.
Aktuální situace je přitom už neúnosná, na zhruba sto metrech se tísní osmadvacet strážníků! Samozřejmě že mají rozdělené služby a najednou se všichni ve dvou kamrlících nepotkají, ale i tak řeší problém šaten, dispečinku nebo zasedací místnosti... V Domě služeb se uhnízdili po záplavách v roce 1997. Jenže to nás bylo třináct... Za dvanáct let se počet lidí zdvojnásobil a navíc už čtyři roky po povodních začaly praskat zdi a opadávat omítka, což je opravdu neúnosné, podotkl před časem Jaroslav Ježo, velitel městské policie. Vážnost situace si ostatně uvědomuje i radnice, která se pustila do rozsáhlé rekonstrukce jezuitské koleje.
Trn z paty strážníkům však vytrhne až stěhování. Dvoupatrový objekt v Hradební ulici má všechna plus, stojí v centru města na strategicky výhodném místě a ještě poblíž obvodního oddělení státní policie. Jenže s balením kufrů spěchat nemusí... Přestavba vysněné budovy je totiž sotva v plenkách. Původní termín dokončení - duben příštího roku - už nestihneme. Stěhování se posouvá na říjen, přiznává Petra Zemčíková, tisková mluvčí uherskohradišťské radnice. Aktuálně doplňujeme projektovou dokumentaci o nové skutečnosti týkající se převážně stávajících slaboproudých systémů a propojení nové služebny s budovou městského úřadu, což je důvod nového termínu dokončení, dodává Zemčíková.
Muži v černém však budovu v Hradební ulici neobsadí celou. O společnost se jim postará datové centrum budoucí metropolitní sítě a moderní veřejné sociální zařízení, včetně bezbariérového WC a místnosti se sprchou. Přestěhování služebny nabídne možnosti pro rozšíření kamerového systému i jeho sledování, zajistí důstojné zpracování agendy v nových kancelářích, hygienicky uspokojivé prostředí šaten i sociálního zařízení s perspektivou zvýšení počtu strážníků. A samozřejmostí je zlepšení komunikace s návštěvníky v komfortnějším prostředí, shrnula v kostce hlavní přednosti tisková mluvčí.
Novou střechu nad hlavou však policejní sbor získá až za rok. Snad. Ještě letos vypíšeme výběrové řízení na dodavatele, zahájení stavebních prací v únorovém termínu však záleží i na bezproblémovém průběhu veřejné zakázky, zdůraznila Zemčíková. Rekonstrukce spolkne jedenáct milionů korun.