Suvenýry ctí městské barvy, dominantou je farní kostel
Foto: iDobryDen.cz
Městské informační centrum spustilo prodej originálních suvenýrů, které turistům připomenou návštěvu Uherského Hradiště. Hlavním motivem speciální edice dárkových předmětů je kostel svatého Františka Xaverského, všechny jsou v městských barvách. Radnice tak navazuje na propagační videospot.
„Ucelená řada dárkových předmětů pro turisty nám při prezentaci města dlouhodobě chyběla, tvoří přitom nedílnou součást cestovního ruchu. Ale nejsou určené na památku jen pro turisty. Jsou totiž zpracovány natolik citlivě a v návaznosti na místní patriotismus, že si určitě najdou místo také v srdcích a domácnostech Hradišťáků,“ prohlásil Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště.
Aktuálně sada představuje dva hrnky (červený s děvčicou, modrý se šohajem), dva druhy bio čajů od Sonnentoru (bylinkový, ovocný), kvalitní čokoládu z Babic a čtyři pohlednice. „Brzy ještě přibude turistický deník, zvonek, trička a další. Dárky je samozřejmě možné koupit jednotlivě,“ doplnil Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice.
Suvenýry jsou v základní červené a modré barvě, což jsou barvy vlajky i loga města. Hlavním motivem je dominantní kostel svatého Františka Xaverského, který doplňuje zákoutí sklepů ve Vinohradské ulici, nábřeží v Rybárnách se sochou J. A. Bati, scenérie z Parku Rochus nebo obrázek lodi na řece Moravě s pozadím Buchlova a kaple svaté Barbory. Své místo však mají také památky ve městě - radniční věž v Prostřední ulici, kostel Zvěstování Panny Marie na Mariánském náměstí, Matyášova brána nebo kaple svatého Rocha. „Na designu se podílela grafička Irena Jandová, která s městem dlouhodobě spolupracuje a je mimochodem autorkou úspěšných vystřihovánek Hradišťany,“ prozradila Lenka Durďáková z „íčka“. „Obrázky doplňuje krojovaný šohaj a děvčica, objevuje se i téma vína a vinařství, cyklistika nebo plavby na Baťově kanále. Cílem je prezentovat pestrost nabídky a možnosti města v příjemném a malebném provedení,“ dodala.
Uherské Hradiště si na nepřízeň turistů nemůže stěžovat. Když pomineme covidové roky, patří podle dostupných statistik na špičku oblíbených a navštěvovaných míst. „Turisty láká zejména folklor, tradice, vinařská historie, cykloturistika, ale i vodní cesta Baťův kanál. V jejich zorném poli je však také Skanzen Rochus, Slovácké muzuem nebo aquapark,“ prozradil Pášma.