Těšovem na plný plyn?

Těšovem na plný plyn?
Foto: fab
Těšov Zprávy 20 / 01 / 2010

Zvýšení rychlosti uvítali řidiči s radostí, místní s rozpaky

Řidiči, kteří jezdí z Uh. Brodu na Luhačovice či Zlín, to znají.  Přejet dlouhý úsek Těšova u Újezdce trvá nekonečně dlouho. Hodně řidičů si v těchto místech s dodržováním rychlosti ani hlavu nelámalo. Rovný přehledný úsek, kdy vám ze strany od řeky pod kola nikdo neskočí, lákal ke zvýšení rychlosti i ty, kteří jinak v městské zástavbě rychlost poctivě dodržují. Možná právě i proto se úřední místa rozhodla , že v místě zavedou místo klasické padesátky rovnou sedmdesátku, ale pozor - jen na straně u řeky a jen v úseku od splavu po autobusovou zastávku. Řidiči zajásali. Místním, kteří u silnice bydlí z druhé strany, se to ale ani za mák nelíbí.
„Jde podle mě o naprosto nepochopitelný krok, který nic nezlepšuje a jen situaci zhoršuje. Kdo tak rozhodl, ten si asi nikdy nezkusil vyjíždět na tuto silnici při plném provozu. Navíc značka označující konec této rychlosti je posazená kousek od přechodů pro chodce u autobusových zastávek. A to nemluvím o zvýšení hluku z provozu. Nedělám si iluze, že při by povolené 50km/h všichni tuto rychlosti dodržovali. Tak jak to asi bude vypadat při povolené sedmdesátce?“ zlobí se například místní občan pan Novotný. Podle něj se bezpečnost jedině zhorší. Na odboru dopravy uherskobrodské radnice však s tímto názorem nesouhlasí. Upozorňují, že v minulosti byla v Těšově a Újezdci i osmdesátka, a to dokonce v obou směrech.
„Po nějaké době zůstalo zvýšení rychlosti jen ve směru na Luhačovice v úsecích mimo oboustrannou zástavbu, ale to se také časem zrušilo,“ upozornil Jaroslav Prchlík, vedoucí brodského odboru dopravy.  Nějaký čas se tak v obou směrech jezdilo padesátkou. Na základě podnětu některých brodských zastupitelů a také návrhu Policie ČR, Dopravního inspektorátu v Uherském Hradišti, se po projednání se správcem silnice dohodlo, že škatule budou pokračovat a od letoška se v určitých místech zase sedmdesátka obnoví.
„Provedenou úpravou by nemělo docházet ke zhoršení dopravní situace, neboť v daném směru a úseku se nenachází ani chodník, ani sjezd ze silnice, které by mohly vyvolat kolizní situaci a tím ohrožení bezpečnosti silničního provozu,“ vzkázal Prchlík. Odpůrci novinky však argumentují, že v době, kdy se v obcích jezdilo osmdesátkou a sedmdesátkou, nebyla rozhodně taková hustota provozu jako dnes.
„To určitě nelze srovnávat. Mluvím jako obyvatel této ulice, vím, jak je někdy obtížné vyjetí na tuto komunikaci. To, že na straně komunikace, kde došlo ke zvýšení limitu, není chodník ani sjezd, nevidím jako pádný argument. Vozidla a například i cyklisté budou na tu stranu vozovky ze strany zástavby vyjíždět a zajíždět neustále. Zvýšení rychlosti tedy vidím jako zásadní ohrožení obyvatel bydlících na této ulici,“ trvá na svém pan Novotný.
Je to klasická ukázka, kdy se střetnou zájmy obyvatel jedné ulice či čtvrti se zájmy ostatních obyvatel města.  Na jednoho Těšovjana by totiž připadlo deset Broďanů, kterým se rozhodnutí zase líbí. Ale kterému řidiči by se nelíbilo jet v obci rychleji?
„Jako řidič bydlící v jiné části města mám pocit, že padesátka v tomto místě byla zbytečně zdržující, podle mě naopak přispívala k zvyšování hustoty provozu i emisí z motorů po celém úseku a se zvýšením vřele souhlasím. Při vjíždění na hlavní silnici mimo obec řidičům nesmí vadit, že se jede devadesátkou. Pokud se cítíte ohrožen při výjezdu na hlavní, kde je rychlost snížena na sedmdesát kilometrů, respektive padesát v druhém směru, raději bych používal veřejnou dopravu,“ kontruje zase Broďan Vladimír. V této lokalitě nejde zřejmě rozhodnout ke spokojenosti všech. Buď budou brblat řidiči, nebo starousedlíci. Zatím to vypadá, jako by to příslušné orgány řešily na směny. Jednou rychleji, jednou pomalu, a teď zase rychleji. Nezbývá než přát jak řidičům, tak lidem z Těšova, aby další změnou byla brzká výstavba obchvatu.

autor: LUKÁŠ FABIÁN
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace