Těžká zima: Silničáři museli shánět rezervy

Těžká zima: Silničáři museli shánět rezervy
Slovácko Zprávy 03 / 03 / 2009

Sněhová nadílka byla nejštědřejší v novém tisíciletí. Odklízení sněhu brzy vystřídají opravy množství výtluků

Tolik práce se sněhem jako tuto zimu silničáři v novém tisíciletí zřejmě ještě neměli. Svědčí o tom množství spotřebovaného posypového materiálu, který museli svými vozidly navozit na silnice, aby byly vůbec sjízdné. Po náročné zimě si přitom ani zdaleka neodpočinou, netrpělivě již totiž čekají na oteplení, aby mohli opravit kritická místa s výtluky.
„Tato zima je skutečně abnormální a překonala už i zimu ze sezony 2005/2006, která byla v posledních desíti letech pro nás zřejmě nejhorší,“ sdělil ředitel společnosti Správa a údržba silnic Slovácko Rostislav Buchtík, který situaci ihned dokumentoval i na reálných číslech. „Na průměrnou zimu potřebujeme přibližně dva tisíce tun posypového materiálu, letos jsme ho již spotřebovali více než dvojnásobek. Museli jsme si proto doplnit zásoby a přichystat pro jistotu dalších pět set tun, kdyby bylo náhodou ještě potřeba sypat.“
Obdobně vidí letošní zimu i v sousedním okrese. „Reálná čísla před sebou nemám, ale je fakt, že tato zima se řadí mezi ty vůbec nejhorší v posledních letech,“ přiznal vedoucí pracovního úseku Správy a údržby silnic v Hodoníně Josef Gromíř. Nyní silničáři doufají, že je s posypy v letošní zimě již konec, a svou pozornost začínají upínat na stav vozovek.
„Nejkritičtějším místem je pro nás rozdělaná oprava silnice v Uherském Brodě, kde se vytvářejí obrovské výtluky. Ty se samozřejmě vytvářejí i na dalších silnicích, a to jak soustředěně, tak i ojediněle. Přitom ty ojedinělé jsou více nebezpečné, protože řidič o nich často neví,“ uvedl Buchtík.
Na výtluky se připravují také silničáři v hodonínském okrese. „Kritických míst je hned několik, přičemž za jedno z nejhorších považujeme současný průjezd Veselím nad Moravou,“ přidal svůj postřeh Grombíř.
Silničáři mohou nyní dělat v podstatě jen dvě věci. Buď výtluky provizorně opravit, anebo k nim umístit dopravní značku. „Je ovšem otázkou, co je více efektivní. Značku řidiči často přehlédnou nebo ji prostě nechtějí vidět a opravy za studena vydrží jen velmi omezenou dobu. Při současném počasí, kdy se střídá déšť se sněhem, jejich životnost končí prakticky po pár dnech,“ vysvětlil Buchtík s tím, že záplaty trvalejšího rázu mohou silničáři dávat, až se oteplí. Předběžně je naplánovali na polovinu března.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace