Tržby rostou, parkovné vyneslo 16 milionů
Foto: ilustr., web
Tržby z parkovného stále lámou rekordy, v roce 2013 naházeli řidiči do automatů bezmála 16 milionů korun! A to je o 944 tisíc více než před rokem. Jedno zpoplatněné parkovací místo tak ročně přinese do městské pokladny 12 600 korun, denně 34,50. Peníze podle radnice zůstanou v dopravě.
Rekordní příjmy jsou výsledkem premiérového celoročního provozu parkoviště Na Stavidle, kde se tržby zdvojnásobily, a změny legislativy, která umožňuje efektivněji trestat neplatiče. Většina řidičů už raději parkovné zaplatí, informoval Zdeněk Procházka, místostarosta Uherského Hradiště, které už další nafukování tržeb neočekává.
Ve městě je 1 258 parkovacích míst, které hlídá 33 parkovacích automatů, pět závorových systémů a motoristé mají možnost platit parkovné i formou SMS a prostřednictvím chytrých telefonů. Textovou zprávou lidé zaplatili 816 tisíc, přes aplikaci Sejf za tři měsíce od zavedení zhruba tisícovku, prozradil Procházka.
Hlavním cílem parkovného však podle něj nejsou závratné příjmy, ale omezení dopravy v centru města, což vyžaduje důsledné kontroly městské policie. Jenže zpoplatněné parkování přináší i stinné stránky...
Řidiči ve snaze ušetřit korunky naberou směr obytné čtvrti, které těsně sousedí s centrem města. Nejdramatičtější je situace ve Staré Tenici, Tůních, na náměstí Republiky a Mojmíru. Opravdu jde o stále větší problém. Kolikrát se stane, že lidé nevyjedou z domu, protože ve vjezdu stojí zaparkované cizí auto..., popisuje běžnou situaci Procházka, podle kterého je jediným řešením zavedení rezidentního parkování. Jenže to je běh na dlouhou trať. Je třeba vymyslet model, který nevyvolá jiné problémy. Jelikož nemáme čistě rezidentní zóny, musí pamatovat i na zasídlené firmy, údržbáře, zásobování a návštěvy, poznamenal místostarosta.
Peníze z parkovného jsou podle radních určené výhradně na opravy komunikací a parkovacích automatů. V blízké budoucnosti navíc zvažují výstavbu parkoviště u hřbitova v Mařaticích.