U nádraží se začne kopat, ale výpravní budova má smůlu

U nádraží se začne kopat, ale výpravní budova má smůlu
Foto: sal  /  Prostor před staroměstským nádražím čeká na obnovu.
Staré Město Zprávy 16 / 01 / 2014

Před vlakovým nádražím ve Starém Městě se zastavil čas. Zpustlé prostranství připomíná totalitu. Už se ale blíží „zemětřesení“. Radnice má totiž na dosah dotaci na jeho rekonstrukci, která nenechá kámen na kameni. Jenže samotná výpravní budova zůstane i nadále nedotčena...
Stávající podoba bývalého autobusového nádraží je z osmdesátých let minulého století a jen chátrá. „Po otevření obchvatu města se dostalo do izolace, pustne a stavebně dosloužilo. Stále však platí, že je důležité pro obyvatele, dojíždějící pracující i návštěvníky,“ říká Josef Bazala, starosta Starého Města, které je významným dopravním uzlem. „Je stejně důležité jako Otrokovice, vždyť souměstí Staré Město, Uh. Hradiště, Kunovice má bezmála čtyřicet tisíc obyvatel a to nepočítám okolní obce. Obrovským problémem jsou ale parkovací kapacity, které jsou naprosto nedostačující,“ uvědomuje si Bazala.
Rekonstrukce přednádražního prostoru situaci trošku vylepší, projekt totiž počítá s nafouknutím kapacity o 35 míst. „Je mi jasné, že ani to stačit nebude, ale více udělat nemůžeme. Spousta nevyužitých pozemků totiž není majetkem města,“ poznamenal Bazala. Proměna vstupní brány do království vlaků a kolejí vychází i z ankety obyvatel, kteří označili současný stav za naprosto nevyhovující.
A tak není divu, že nezůstane jen u parkovišť. Z očí cestujících zmizí stará nástupiště a dočkají se zastávek podél výpravní budovy, tudíž při přestupu na autobus odpadne přebíhání silnice. „V plánu je odstranění starých vrstev vozovek, vybudování nového bezbariérového chodníku s pruhem pro cyklisty celou ulicí Nádražní až před výpravní budovu, veřejné osvětlení, zeleň a instalace laviček, stojanů a košů,“ doplnil starosta.
Staré Město prošlo sítem žádostí o dotaci z Evropské unie do druhého kola, což je v 99 procentech jistota finanční injekce. Projekt přijde na 15 milionů korun, města zaplatí zhruba třetinu.
Radost na pravém břehu řeky Moravy kalí jen výpravní budova, která zůstane nedotčena. Je totiž majetkem Českých drah, které žádnou investici neplánují, neboť jednají o převodu výpravních budov pod křídla státní organizace Správa železniční dopravní cesty. „Do konečného verdiktu jsme veškeré investice zastavili. Jestli všechno schválí i vláda, opravami, případně rekonstrukcí stanic se už bude zabývat nový majitel. V současné době tak provádíme jen běžnou údržbu,“ uvedla Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.

autor: PETR ČECH
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace