Uherské Hradiště: zklidnění dopravy na dohled

Uherské Hradiště: zklidnění dopravy na dohled
Uherské Hradiště Zprávy 08 / 10 / 2010

Aktuálním trendem v západní Evropě je vytlačování automobilové dopravy z historických center měst a její zastavování v širším centru s dostatkem parkovacích míst pro místní i návštěvníky a turisty. Pokud je vše provedeno správně a citlivě s ohledem na možnosti a potřeby každého města, spokojeni jsou všichni - obyvatelé center, chodci i řidiči.
Jedním z nejkritičtějších dopravních míst v Uherském Hradišti je křižovatka ulic Velehradská - Maršála Malinovského - Sokolovská - Všehrdova, kde se v dopravních špičkách a často i mimo ně tvoří nepříjemné zácpy. „Denně tudy projede kolem 20 tisíc vozidel, z toho nemalé množství, cca 2 400 jsou těžká nákladní auta, která přinášejí větší hluk a emise,“ říká Květoslav Tichavský, místostarosta města Uherské Hradiště. Každoročně se přitom podle něj počet projíždějících aut zvýší v průměru o dalších 400 za den. Řešení této situace připravuje město již delší dobu ve spolupráci s odborníky a realizace navrhovaných opatření, jež by měla zlepšit průjezdnost a snížit zpomalování provozu, zpřehlednit celou křižovatku a zvýšit její bezpečnost, je na spadnutí. Především půjde o rozšíření ulice Sokolovská a prodloužení délky řadících pruhů v ulicích Sokolovská a M. Malinovského. „Definitivní zklidnění dopravy přinese až nová komunikace, která mostem přes řeku Moravu propojí průmyslovou zónu Jaktáře s obchvatem Starého Města. Toto řešení však může byt zrealizováno až po ohrázování Rybáren,“ uvedl Květoslav Tichavský.
Kromě hlavních silničních tahů městem se radnice zaměřuje také na řešení automobilového provozu v centru a historickém jádru. „Chceme ještě více zklidnit dopravu v centru města, minimalizovat provoz v historickém jádru a řidičům nabídnout jako alternativu dostatek dostupných parkovacích míst v okolí. Uleví se jak řidičům, kteří nebudou mít problém v blízkosti centra zaparkovat, tak pěším, jež nebude omezovat zvýšený dopravní ruch ve středu města,“ představuje vizi Květoslav Tichavský. Jako příklady míst, kde je v plánu vznik nových parkovacích míst, uvedl lokality Kollárovy ulice, Na Stavidle či nádraží ČD, kde by jich mělo přibýt až 60. Velké parkoviště by také mělo vzniknout u plánované nové nemocniční budovy, kde se počítá s cca 250 místy.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace