Úřad vyloučil diskriminaci, nová MHD se rozjede s ročním zpožděním

Úřad vyloučil diskriminaci, nová MHD se rozjede s ročním zpožděním
Foto: www.mhduh.cz  /  MHD se stane dostupnější a využitelnější. Stávající dopravní výkon 400 tisíc kilometrů ročně se zvedne na 750 tisíc.
Uherské Hradiště Zprávy 02 / 05 / 2024

Revoluce v MHD má zelenou. Úřad na ochranu hospodářské soutěže totiž po důkladném přezkumu zamítl stížnost na diskriminační podmínky výběrového řízení na provozovatele MHD. Radnice v Uherském Hradišti už mezitím odtajnila jeho vítěze, kterým se stala dopravní společnost ze Znojma. Jenže štafetu převezme až na Nový rok.

Nová MHD se tak rozjede s ročním zpožděním, desetiletý kontrakt radnice podepsala 5. dubna. „Vybranému dodavateli aktuálně běží lhůta na pořízení nových autobusů. Jakmile všechno připraví, nový systém MHD spustí. Město usiluje, aby se tak stalo nejpozději 1. ledna 2025,“ potvrdil Jan Pášma, mluvčí uherskohradišťské radnice.

Město vypsalo výběrové řízení už v první polovině loňského roku s cílem vybrat dopravce, který nabídne nejlepší ekonomické podmínky za dodržení vysokých kvalitativních požadavků, mezi které patří nízkopodlažní autobusy nebo klimatizace. Nová MHD měla zvednout oponu 1. ledna, což se asi splní, jen s ročním zpožděním. Společnost SOR Libchavy se totiž obrátila na ÚOHS, český výrobce a prodejce autobusů označil podmínky výběrového řízení za diskriminační, vyřadily jej ze hry. „Firma se do soutěže ani nepřihlásila. Návrh na přezkoumání každopádně podala kvůli velikosti autobusů, které vzhledem k místním podmínkám potřebujeme menší,“ připomněl Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště. Řízení u ÚOHS bránilo uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem, celý proces se tak výrazně prodloužil.

Znojemská dopravní společnost PSOTA vyhrála s nabídkou 45,5 milionu korun bez DPH, do ulic města nasadí nové nízkopodlažní klimatizované autobusy vybavené informačními panely nebo automatickým sčítáním cestujících. Podmínkou je rovněž nástup všemi dveřmi. „Zkrátí se tak nejen jízdní doba, ale eliminuje se i zpoždění,“ poznamenal Blaha s tím, že nová MHD přinese i více spojů, tras a také 15 zastávek, ať už stálých nebo provizorních. „Pokryjí větší území města, takže se MHD stane dostupnější a využitelnější. Stávající dopravní výkon 400 tisíc kilometrů ročně se zvedne na 750 tisíc,“ dodal Pášma.

Autobusy pojedou častěji, třeba obyvatelé sídliště Východ, Mařatic a Štěpnic se v pracovní dny dočkají spoje v patnáctiminutových intervalech. O víkendu pak každých 30 minut místo současných dvou hodin. „Nové linky přímo spojí každou čtvrť s nemocnicí i železniční stanicí. Změny přinesou komfortnější a rychlejší dopravu po městě,“ prohlásil Blaha.

Jakmile se rozjede ostrý provoz, radnice po dobu jednoho roku počítá s podrobným monitorováním. Získaná data o cestujících poslouží jako podklad pro případné korekce systému MHD.

Tagy článku

TOPlist