Uzávěrka I/55 přetíží Písek

Uzávěrka I/55 přetíží Písek
Foto: sal
Moravský Písek Zprávy 25 / 06 / 2010

Obyvatele Moravského Písku čeká možná týden bezesných nocí, od soboty 3. července začne ve Strážnici úplná uzávěrka silnice I/55. Práce, které si vyžádá přestavba železničního přejezdu, skončí ve čtvrtek 8. července. Do té doby budou osobní i nákladní vozy jezdit objížďkou přes Veselí nad Moravou a Moravský Písek. V obci, která se tak stane na čas hlavním tahem na Uherský Ostroh a Hradiště, přijali zprávu jako nutnost. „Oprava nebude tak dlouhá, podřídíme se. Stejně jiná možnost není. Navíc se má začít opravovat ještě I/55 od Kunovic až po Hodonín, takže se přes nás bude jezdívat častěji. Mnohem víc nás ale trápí plány se silnicí R55, jejíž část má vést i podzemním tunelem,“ říká starosta Písku Jan Tihlařík.
Před týdnem v úterý se uskutečnilo jedno z dalších jednání o budoucnosti R/55 ve Strážnici. Starosta Tihlařík odešel z jednání rozladěn. „Když jsem slyšel, že také zástupci životního prostředí souhlasí na trase poblíž Bzence se stavbou tunelu, tak mi nebylo příliš dobře. Také mám rád zdravé životní prostředí, ale aby se v situaci, kdy chybí peníze třeba na zdravotnictví, vynakládaly miliardy na to, aby se ustoupilo jen několika desítkám ptáků, to je těžké pochopit. Jen kvůli nim se má začít se stavbou tunelu za miliardy. Tunel má navíc vést deset metrů pod zemí. To je přece něco strašného,“ prohlásil Jan Tihlařík.
Za prosazením stavby tunelu stojí ekologičtí aktivisté Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu, kteří upozornili, že v chráněné krajinné oblasti Bzenecká Doubrava - Strážnické Pomoraví sídlí skřivani lesní a lelci lesní.
Pokud jde o celkovou rekonstrukci klíčové dopravní tepny I/55, kterou čeká oprava od Kunovic až po Hodonín, ta měla začít už letos na jaře. Kvůli nedostatku financí se ale oprava odsunula na později.
„V současné době ještě probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. Výsledek bude znám kolem 1. srpna,“ řekl k tomu Karel Chudárek, šéf Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správa Zlín. Podle ředitele Chudárka proto není možné sdělit částku, kolik bude stavba stát, ani kdy se plánuje její začátek a dokončení. „Kromě výběrového řízení probíhají také jednání o výši přidělených finančních prostředků v letošním roce,“ uvedl. Předčasná je proto také otázka, jestli je možné, že se letos nakonec opraví jen nejvíce zdevastované části. „Na ostatní otázky budu schopen odpovědět až v srpnu,“ shrnul Karel Chudárek.

TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace