V Blatnici lepí na lahve etikety s Braillovým písmem, ročně jich vyrobí na 250 tisíc

V Blatnici lepí na lahve etikety s Braillovým písmem, ročně jich vyrobí na 250 tisíc
Foto: ilustr., web  /  Braillovo písmo
Blatnice pod sv. Antonínkem Zprávy 08 / 08 / 2014

Frankovka a Frankovka rosé. Pak Chardonnay, Merlot, Modrý Portugal, Muškát moravský, Müller Thurgau, Rulandské bílé, Rulandské modré a Zweigeltrebe. Deset odrůd, které nevidomým zákazníkům nabízí čtyři obchodní řetěžce s nevšední etiketou. Zatímco krabičky od léků se slepeckým písmem už překvapí jen málokoho, na lahvích od vína byste ho nečekali. Tady jsou průkopníkem vinařské závody Blatel z Blatnice pod Svatým Antonínkem. Jen letos dodají na trh zhruba 250 tisíc lahví se speciální etiketou opatřenou holografickou fólií a písmem pro nevidomé. „Chtěli jsme přijít na trh s něčím novým. S něčím, co se v řetězcích, kam dodáváme, nevyskytuje,“ vysvětluje Monika Kořínková, marketingová ředitelka Vína Blatel. „Inspiraci jsme nakonec našli za hranicemi. Přesněji na lahvi jednoho vína, na které bylo vyraženo Braillovo písmo.“

Jaké informace etikety obsahují?
Braillovým písmem je uvedena odrůda a barva vína a také název společnosti, tedy Víno Blatel. Veškeré další informace jsou shodné s ostatními vinnými etiketami.

Čím je výroba výjimečná?
Stopka hroznu je vyražena holografickou fólií, která při různých pohledech září barvami duhy. Spodní pruh je přitom na každé etiketě jiný. Používá se sedm barev duhy, každá odrůda tak má svoji barvu. Když jsou na pultu odrůdy vedle sebe, tvoří duhovou barvu… Merlot má na etiketě červený proužek, Rulandské bílé oranžový, Chardonnay žlutý, Müller Thurgau a Muškát moravský obsahují zelený proužek, Rulandské modré a Zweigeltrebe modrý, Frankovka a Frankovka rosé fialoyý a Modrý Portugal má proužek v barvě indigo.

Je možné, aby se etikety s Braillovým písmem objevily na všech výrobcích Blatelu?
Braillovo písmo by se mohlo objevit i na dalších produktech, ale je to možná zbytečné. Směřují totiž do vinoték a do gastro zařízení s obsluhou, která s výběrem každému zákazníkovi poradí. V supermarketech je to jiné, tady jsou lahve se speciálními etiketami pro nevidomé zákazníky ideálním řešením.

Lahve s novými etiketami dodáváte teprve od ledna. Jaký je zájem?
Zájem má ve srovnání s předchozí řadou etiket rostoucí tendenci.

autor: JAROSLAV CHUDARA
TOPlist

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace